Stílus / Test

Házi körömerősítő praktikák

A körömproblémákat leküzdheted, és erősebb, fényesebb körmeid lehetnek. Íme néhány otthon is elvégezhető körömerősítő tipp!

Táplálkozás

A köröm erőssége nagyban függ azoktól az élelmiszerektől, amelyeket fogyasztunk. Bár az örökletes tényező is szerepet játszik a körmök minőségében, egy vitamindús és ásványi anyagokban gazdag étrenddel javíthatod a körmök egészségét.
Fogyassz minél több fehérje, kálcium, cink, jód, vas, C-vitamin, E-vitamin tartalmú élelmiszert. Ezeket fellelheted a legtöbb gyümölcsben, zöldségben és húsokban.

Ne áztasd feleslegesen a körmöket

Az ázott körmök gyengévé, törékennyé válnak. Ilyenkor a legnagyobb az esélye, hogy letörnek. Mosogatáskor például húzz gumikesztyűt, fürdőzéskor próbáld nem vízben tartani a kezed. 
A strandolások és hosszú fürdők után óvatosan bánj kezeiddel, óvd a körmöket, amíg újra be nem keményednek.

E-vitaminos krém

Minden este kend be körmeidet E-vitaminos krémmel, hogy fényes és sima ragyogását meg tudja őrizni.
Ha nincs krémed, törj össze egy E-vitamin kapszulát, keverd össze valamilyen illóolajjal, majd masszírozd a körömre és környékére, míg fel nem szívódik.

Ne használd eszközként

Sokan körmeinket használjuk, mint vágóeszköz, de matricák leválasztásához, és egyéb tárgyak eltávolításához is “kéznél vannak”.
Ilyen célra ne a körmünket használjuk, hanem ollót, fogót, fogpiszkálót, elvégre modern világunkban mindenre van már eszköz.

Figyelj a köröm formájára

A hosszú ovális formára kialakított körmök mindig sérülékenyebbek, mint a szögletes, rövidebb körmök.
Legyen ezért mindig szögletes alakú, a szögletekben enyhén lekerekített körömformád és kerüld a túlzottan hosszú méreteket.

Körömvágás

A legalkalmasabb akkor levágni a körmöket, amikor fürdő vagy zuhany után vagyunk, ugyanis ekkor puhább, könnyebben kezelhető a köröm. 

Szárítás

Fürdőzés vagy vízben való áztatás után mindig szárítsuk meg a körmöket, legalább 2 percig.
Továbbá mindig töröljük szárazra a lábujjakat, így elkerüljük az esetleges gombás fertőzések kialakulását.

Házi megoldás 1

Keverjünk össze argánolajat citromlével egyenlő mennyiségben, habverővel dolgozzuk jó össze. Áztassuk ebben a lében a köröket 15 percig, majd öblítsük le langyos vízzel, és töröljük a körmöket szárazra.
Ne használjunk szappant. Ismételjük meg az eljárást heti egyszer, hogy hosszú erős körmeink legyenek.

Házi megoldás 2

Keverj össze két tojás sárgáját 5 ml tejjel, 1 evőkanál mézzel. Tartsd a körmöket ebben a keverékben 10-15 percig.
Öblítsd le a kezed hideg vízzel és töröld szárazra.

Házi megoldás 3

Keverj össze 1 evőkanál búzacsíra olajat, 2 teáskanál ricinusolajjal és 2-3 csipet sóval. Zárd a szert egy légmentesen záró üvegcsébe.
Naponta kend kis mennyiségben a körmökre. Hamarosan szuper erős körmeid lesznek.

Házi megoldás 4

1 evőkanál tengeri sót keverj el fél liter meleg vízben. Áztasd körmeidet ebbe a fürdővízbe 20 percig. Vedd ki az ujjaidat és szárítsd meg.
Ismételd 10 napon át, napi egyszer és szuper erős körmeid lesznek! (A sós víz körömerősítő tulajdonsága miatt egy tengerparti kirándulás is csodás hatással lesz körmeidre.)

Házi megoldás 5

Keverj össze 1 evőkanál citromlevet 1 teáskanál sóval. Keféld át a körmeidet ezzel a keverékkel. Hagyd hatni a keveréket 15 percig, majd mosd le és töröld szárazra. Világos, erős körmeid lesznek.
Tipp: ha valamitől elszíneződik a körmöd, dörzsöld át citromlével!