Életmód / Receptek

4 gyors és könnyed fogás januárra

4 gyors és könnyed fogás januárra

Persze, ahogy a többség, úgy én sem vagyok annyira szigorú magammal az év utolsó heteiben, több édességet és időnként nehezebb fogásokat is fogyasztok. Ennek ellenére nem híztam most sem: megtanultam a korlátaimat, illetve olyan étrendet követek, amivel egyszerűen nem tudom túlenni magamat.

A sok-sok rost, a lassú felszívódású szénhidrátok hosszasan eltelítenek, és még a legfinomabb süteményekből is képtelen vagyok annyit enni, hogy annak nyoma legyen. Rengeteg friss alapanyagot használok, amikből igazán egyszerű könnyed fogásokat készíteni – ezekből mutatom meg most néhány kedvencemet!

1. Quinoa pizza

Imádom az olasz konyhát minden formában, szerintem többször készítek olaszos fogásokat, mint klasszikus magyart. Az egyik kedvenc reform pizzám quinoa alapú. Ez a különleges gabona nagyon gazdag tápértékkel járul hozzá a teljes értékű étkezésekhez, ráadásul magas a fehérjetartalma, ellenben zsír alig van benne.

A „tészta” elkészítéséhez áztasd be a quinoát egy napra, többször cseréld rajta a vizet. Szűrd le, adj hozzá csipet sót és olaszos fűszerkeveréket, majd turmixold krémesre. Zsírpapírra öntsd ki, simítsd el vékonyan, előmelegített sütőben kicsit süsd át.

Ha már kérges a felülete, vedd ki és kend meg fűszeres paradicsomszósszal, tegyél rá néhány karika paradicsomot, esetleg olajbogyót, hagymát, majd így is süsd egy kicsit. Ha igazán könnyed fogásra vágysz, mellőzd a sajtot, de fogyasztás előtt szórd meg friss bazsalikommal és rukkolával, borsmustárral. 

 

2. Forró, fűszeres zöldségleves

A következő fogás ötlete is távoli konyhából érkezik, de abszolút befutó nálunk: egyszerre forró, fűszeres, mégis könnyű, de laktató, sokszor esszük vacsorára is. Nagyon sokoldalúan elkészítheted, akár a konyhai maradék zöldségekből is összedobhatod.

Először piríts meg serpenyőben apróra vágott hagymát, adj hozzá chilit, zúzott fokhagymát és más, izgalmas fűszereket, fűszerkeverékeket: gyömbért, kurkumát, harissa pasztát, misot, pici szójaszószt. Öntsd fel ezt a valódi íz-kavalkádot egy adag zöldségalaplével, majd alaposan forrald össze az ízeket.

Mehetnek bele a zöldségek, amiket elég éppen pár percig forralni, hogy roppanósak maradjanak. Én imádom benne a leveles és a fodrost kelt, valamint a póréhagymát, ezeket egyébként utólag is beleteheted a levesbe. Így, magában is tökéletes, de ha tartalmasabbá tennéd, főzz bele egy adag ramen, vagy üvegtésztát. 

 

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást