Egy falat boldogság! 7 étel, amitől garantáltan jobb kedved lesz

Egy falat boldogság! 7 étel, amitől garantáltan jobb kedved lesz

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Egy falat boldogság! 7 étel, amitől garantáltan jobb kedved lesz

Rengeteg tanulmány és kutatás szól arról, hogy a különböző tápanyagforrások miként tudják befolyásolni az ember hangulatát. Minden, amit elfogyasztunk, hatással van a lelkiállapotunkra is. Csokorba szedtük azokat az ételeket, amelyek segítenek átlendülni a nehezebb pillanatokon!

Kókusz

A kókusz illata már önmagában is nyugtató hatással bír, szabályozza a szívverést és a vérnyomást, ezért nagyon jó szolgálatot tehet egy feszült napon.

A gyümölcs fogyasztása pedig azért ajánlott, mert tele van vitaminokkal, energiát ad, és a gyomorra is kedvező hatással van.

A nagyobb áruházakban hámozott és frissen csomagolt formában is kapható, így ha egy stresszes nap elé nézel, mindenképp szerezz be egy adagot!

Sáfrány

Kutatások szerint a sáfrány hasonló hatással van az emberi szervezetre, mint a kedélyjavító gyógyszerek, ezért – kis mennyiségű – fogyasztása csodákat tehet.

Ezenfelül jó szolgálatot tesz az olyan PMS panaszok kezelésében is, mint a hangulatingadozások vagy a levertség, de kimerültség esetén is használják.

A sáfrány szinte minden ételhez passzol, építsd be az étrendedbe, és a hatás biztosan nem marad el!

Hal

Az olajos húsú halak, mint a tonhal, a lazac vagy a szardínia, köztudottan omega-3 zsírsavat tartalmaznak, ami növeli az agy szerotonin szintjét.

Ezt köznyelven örömhormonnak is nevezik, ez felelős a boldogságérzet kialakulásáért.

Ezért is ajánlott legalább heti egyszer halat fogyasztani, emellett pedig a szívre és érrendszerre is pozitív hatással van.

Leveles zöldségek

A nagymamáink kertjében is könnyen beszerezhető zöldségek, mint a spenót, a sóska vagy a kelbimbó, rengeteg B6-vitamint tartalmaznak, ami segíti az idegrendszer és az agy optimális működését, továbbá a depresszió kezelésére is alkalmazható.

Ezek a zöldségek köretnek is kíválóak húsok mellé, így az egyhangú diétát is könnyen feldobhatod velük!

Görög joghurt

Az igazi görög joghurtot célszerű hosszútávon is beépítened az étrendedbe, mert az emésztést elősegítő hatása mellett rengeteg kálciumot is tartalmaz.

A kálcium megfelelő szintje a szervezetben nagyon fontos, mert ha csökken, az feszültséggel, lassabb gondolkodással és memóriazavarral is párosulhat, ezekkel a tünetekkel pedig senki sem érzi jól magát a bőrében.

Fogyassz napi egy pohárral, és máris rengeteget tettél a megfelelő közérzeted érdekében!

Cseresznyeparadicsom

A paradicsom héjában található a likopin nevű anyag, amely a zöldség intenzív, piros színét adja.

A likopin az egyik legjobb antioxidáns, energiát ad a szervezetnek és elősegíti annak egészséges működését.

Ezt az anyagot természetes módon csak a paradicsomból tudjuk magunkhoz venni.

Ahhoz pedig, hogy ne unjuk meg, szerencsére nagy a választék. A cseresznyeparadicsomnak kicsit édesebb az íze, mint hétköznapi testvérének, így könnyen feldob bármilyen ételt.

Ha zsúfolt nap vár rád, készíts belőle salátát, amit bárhol könnyen el tudsz fogyasztani.

És természetesen a csoki!

A tévhitekkel ellentétben a csokoládé egészséges és pozitív élettani hatásokkal bír, minden csak azon múlik, hogy milyen fajtát és minőségűt választunk.

Ha odafigyelünk az egészségünkre, mindenképp étcsokit fogyasszunk, aminek minél magasabb a kakaótartalma, mert ez az összetevő az, ami a csoki jótékony hatásáért felelős.

A kakaó és a cukor megemeli a szervezetben termelődő endorfinok számát, ami szintén egy boldogságérzetért felelős hormon.

Napi 2-3 kocka csolokádé tökéletes orvosság lehet, ha idegesek vagyunk, és különben is, annyira finom! 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást