Egészség / Életmód / Táplálkozás

Azonnal elálmosít, ha ezeket nasizod este

Azonnal elálmosít, ha ezeket nasizod este

1. Füge

A füge nagyon gazdag magnéziumban, kalciumban, vasban és káliumban. Ezek az ásványi anyagok segítik a megfelelő vérkeringést és az izmok működését, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy kellemesen el tudj aludni.

Hozzádobhatod a saláta-vacsorádhoz, de az is jó ötlet, ha az esti órákban megeszel egy-két darabot, hiszen a bennük lévő rost hamar eltelít, édes ízük pedig a cukor iránti sóvárgást csökkenti.

Füge saláta
istockphoto

2. Édesburgonya

A klasszikus krumpli nem túl ideális választás, de az édesburgonya annál jobb lesz az esti órákban! Olaj nélkül süsd meg a szeleteket, szórj rájuk egy kevés sót (vagy akár kenj rájuk mogyoróvajat), és biztos, hogy nem leszel éhes elalvásnál.

Az édesburgonya segít ellazulni is, hiszen akárcsak a füge, úgy ez is sok magnéziumot, kalciumot és káliumot tartalmaz.

Édesburgonya hasábok
istockphoto

3. Pisztácia

Ha gyorsan szeretnél elaludni este, egyél lefekvés előtt egy kevés pisztáciát! Ez a jolly joker azoknak, akik nehezen tudnak álomba merülni, hiszen tele van fehérjével, B6 vitaminnal és magnéziummal, amelyek mind a jobb alvást segítik. Azonban ennél nagyon fontos, hogy ne egyél belőle sokat, hiszen egy bizonyos kalóriaszint felett épp ellenkező hatást érsz el vele!

Elalvást segítő pisztácia
leonori/istockphoto.com

4. Cseresznye

Bár most még nincs szezonja, a nyári időszakban a cseresznye is szuper esti nasi lesz! Azt mondják ugyanis, hogy a pihentető alvásért fontos növelni a tested melatonin-szintjét, amire ez a gyümölcs is képes (akárcsak egyébként a zab és a különböző magvak, így például a mandula).

Ha nem csak egy-egy alkalommal eszed, hanem megpróbálod beépíteni az étrendedbe, az alvási ciklusodat is segíted.

Cseresznye fagyasztva
istockphoto

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást