Életmód / Táplálkozás

Előbb sikerül lefogynod, ha ezeken a szokásaidon változtatsz

Már egy ideje próbálod leadni a plusz kilókat, de a házi karanténban egyébként is nehezebben megy a fogyókúra? Fontos tudnod, hogy nem csak a testmozgás és az étkezés számít (bár persze ezek jelentős részét kiteszik), hanem az alábbiak is. Ha viszont képes vagy változtatni az alábbi szokásaidon, könnyebben le tudsz majd fogyni!

Ahogy étkezel

Nem csak az számít, hogy mennyit eszel, hanem az is, hogy hogyan! Szakértők szerint az egyik legjobb megoldás arra, hogy kevesebb kalóriát juttass be a szervezetedbe, ha megpróbálsz egy kicsit lassabban enni. Az agyadnak több idő kell ahhoz, hogy érezze, már jól laktál, ezért viszont hajlamos lehetsz többet megenni az ételekből, mint az ideális lenne.

Mostantól próbálj meg figyelni arra, hogy lassabban rágj, és két falat között tedd le a villádat.

Szintén klassz ötlet, ha közben igyekszel több vizet inni, mert így hamarabb eltelít az étel. Ráadásul szakértők szerint arra is fontos figyelmet fordítani, hogy evés közben ne csinálj mást.

Ha ugyanis a telefonodat nyomkodod vagy a tévét nézed, a figyelmed elterelődik, és nem a testedre fókuszálsz, ami által szintén gyakoribb lesz a túlevés.

 

Lefekvés előtt

A fogyásban óriási szerepet játszik az is, hogy mennyire vagy kipihent. Ha nem alszol eleget, azzal a diétádnak is keresztbe teszel, hiszen kutatások szerint ilyenkor csökken a fogyás mértéke. Ebből kifolyólag arra is figyelj, hogy mit iszol lefekvés előtt.

A zöld tea például klassz ötlet a fogyókúrázóknak, de semmiképpen sem este!

Koffeintartalma ugyanis megnehezíti az elalvást, és ebből kifolyólag a fogyókúrádnak sem segít.

Inkább a kamillateát javasolják ilyen esetekre, hiszen ez gyulladáscsökkentő, és nyugtatja a gyomrodat is!

 

Bevásárlás idején

Ha kimozdulsz otthonról bevásárolni, pár dologra fontos odafigyelned.

Az egyik, és egyben legfontosabb, hogy hogyan jutsz el az üzletbe. Mivel valószínűleg te is keveset tudsz mozogni otthon, így minden lehetőséget érdemes megragadnod.

Sétálj többet, használd a lépcsőt, és semmiképp se menj vásárolni éhesen!

Így szinte biztos, hogy olyan nasik és egészségtelen finomságok is bekerülnek a kosaradba, amit egyébként egy kiadós étkezés után nem vennél meg.

Márpedig ha nincs otthon semmi, ami “bűnbe visz”, nem fogsz keresztbe tenni a diétádnak.

 

Jegyezd a fejlődést

Nem szeretsz ráállni a mérlegre, mert ha nem látod a számokban a változást, elveszíted a motivációt Pedig mostantól ezen változtatnod kell!

Kutatások szerint ugyanis azok, akik folyamatosan feljegyzik a testük alakulását, a kilók számát és azt is, miben látják magukon a változást, nagyobb eséllyel tartanak ki a fogyókúra mellett.

Mostantól minden héten legalább kétszer állj a mérlegre, és kezdj neki egy étkezési naplónak is. Mindig írd fel, mit ettél, és abból mennyit, ezáltal pedig könnyebben vissza tudod vezetni, hol csúszott meg egy kicsit a diétád! Ne feledd, hogy a sikeres fogyókúrához elengedhetetlen a kitartás, és néha hetekbe telik, mire elkezdődik a fogyás!

 

Desszert ebéd után

Persze tudjuk, hogy a desszerteket és édességeket nem szabad enni a fogyókúra alatt, de sokszor nehéz ellenállni nekik, pláne egy ebédet követően. Azonban ennek a szokásodnak muszáj búcsút intened, mert mindegy, hogy csak egy-két kocka csokit eszel vagy egy pudingot, ezzel akár az egész napi munkád kárba veszhet. Szakértők szerint inkább egyél ilyenkor rágógumit vagy mentolos (cukormentes) cukrot, hogy eltereld a figyelmed az édességekről.

Arra pedig különösen figyelj oda, hogy az étkezések ne maradjanak ki!

Sokan azt gondolják, ha nem esznek egyáltalán például ebédet, biztosan lefogynak, hiszen így kevesebb kalóriát juttatnak a szervezetükbe.

Az igazság viszont az, hogy így nemhogy nem fogsz fogyni, de a tested elkezdi zsírként elraktározni a bevitt ételeket, és vacsorára valószínűleg még többet eszel, mint egyébként tennéd.