Életmód / Táplálkozás

Van élet a rántott húsos szendvicsen túl, avagy ezt vidd magaddal a strandra

Tészta változatosan

A tészta nálunk szinte mindennapos vendég, ezért gyakran viszem magammal akkor is, ha túrázni megyek, vagy éppen strandolni. Itthon durum- vagy kukoricalisztből készült tésztát tartunk, ezért aztán a legkisebb aggodalomra sincs ok, hogy esetleg a meleg befolyásolja a tészta minőségét – ezek a tészták ugyanis nem tartalmaznak tojást sem.

A tésztából készült étel sokak szerint nehéz fogás, de egyáltalán nem muszáj, hogy zsírban tocsogjon és megülje a gyomrodat. Jó példa erre a tésztasaláta: a sok-sok friss zöldség azonnal könnyűvé, nyáriassá teszi a fogást, amihez elég csak egy kis salátaöntetet (pl. balzsamecetes, citromos, vagy mustáros) készítened, és már dobozolhatod is.

Gyakran készítek bazsalikomos-paradicsomos tésztát, de olyat is, amit avokádókrémmel, vagy pesztóval forgatok össze – mindegyik tökéletes választás a strandra is, hiszen nem tartalmaznak állati eredetű „alapanyagokat”.

NikolayDonetsk/depositphotos.com

Tortillába csomagolva

A tortilla szintén nagy kedvenc nálunk: ha van időm, magam sütöm a kerek lepénykéket, ha nincs, akkor készen szoktam megvásárolni a boltban. Ha nem kell sokat állnia a hűtőtáskában, akkor gyakran már beletöltöm a tölteléket, ügyelve arra, hogy az öntetet csak frissen tegyem rá, különben átázna ez a finom fogás. De mivel nagyon gyorsan és egyszerűen fel lehet tekerni a tortillát akár a strandon is, sokszor külön dobozban elkészítem a tölteléket, mellédobom a lepényeket, majd amikor megéhezem, csak gyorsan megtöltöm – máris fogyasztásra kész!

És, hogy mi legyen a töltelék? Ez a fogás is nagyon könnyed lehet a friss salátáknak köszönhetően, de akár párolt zöldségekkel (pl. mexikói keverékkel), vagy zöldségfasírttal ugyancsak mennyei.

Természetesen az ízletes öntetről ne feledkezz meg, de jobban jársz, ha a forróságban inkább tej-és tojásmentes változatok mellett voksolsz.

jwlez/unsplash.com

Zöldségfasírtok

A tésztasalátát, vagy a tortillát is gazdagíthatod különböző zöldségfasírtokkal, de ezek a falatkák önmagukban is tökéletesek a strandon. Legismertebb változatuk talán a falafel, amit manapság már készen is megvehetsz, de otthon is könnyedén elkészítheted, akár sütőben sütve, olajmentesen.

A falafelhez stílszerűen passzol a humuszos mártogatós, de a tahini szintén jól illik hozzá. Természetesen kalóriaszegényebb zöldségfasírtokat is készíthetsz, pl. brokkoliból, cukkinből, de kaphatsz kész poralapokat, ha biztosra mennél – ezek garantáltan nem fognak szétesni, ha követed a receptet. 

Olvastad már?  10 tipp, hogy visszaszerezd a motivációdat, és ki tudj lépni a lustaságból

Gyümölcsturmix

Akkor is érdemes vinned magaddal valami finom, nyárias fogást, ha a hőségben szinte semmi étvágyad nincs. A friss gyümölcsök remek alternatívát jelentenek, de készíthetsz belőlük mennyei turmixokat is, amik ugyancsak sokáig frissek és ízletesek maradnak a hűtőládában. Bármilyen idénygyümölcs megfelel erre a célra: a bogyós gyümölcsöknek is ilyenkor van szezonjuk, és ezek tartalmazzák a legkevesebb kalóriát.

A turmixot érdemes dúsítani tartalmasabb alapanyagokkal is, pl. banánnal, illetve bátran adhatsz egy kevés fehérjeport is hozzájuk – én a barna rizscsíra fehérjéből készült változatot szoktam használni.

A fehérje lassítja a szénhidrát felszívódását, így a gyümölcsturmix – alacsony kalóriatartalma ellenére is – sokáig biztosítja majd a jóllakottságérzetet.

vaaseenaa/depositphotos.com

Mi legyen az édességgel?

Már a turmix is kiválthatja az édességet, de természetesen bármilyen piskótát, süteményt vihetsz magaddal a partra. A lényeg, hogy kerüld a krémes változatokat, hiszen a tojás és a tejtermékek hamar megromlanak és nagyon kellemetlen problémát okozhatnak. Szerencsére manapság már olyan sokféle alapanyag áll a rendelkezésünkre, hogy gond nélkül süthetünk ezek nélkül is ízletes édességeket, akár palacsintát, ami egy strandtáskából sem hiányozhat.

Ha édesség, akkor én nagyon szeretem a datolyát, amit időnként még marcipánnal is meg szoktam tölteni – valódi kalóriabomba, de az édesség iránti vágyat garantáltan elveszi, és még nem is romlik meg egykönnyen.

Emellett az aprócska falatok is ideális választásnak bizonyulnak a strandon: ha aszalványokat, zabpelyhet, kevés kakaót, esetleg kókuszreszeléket, magokat, cseppnyi lekvárt egy darálóban leaprítasz, könnyen formázható masszát kapsz. Ezt használhatod nyersvegán torták alapjaként, de édes energiagolyókat szintén gyúrhatsz belőlük.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást