Életmód / Táplálkozás

Van élet a rántott húsos szendvicsen túl, avagy ezt vidd magaddal a strandra

Tészta változatosan

A tészta nálunk szinte mindennapos vendég, ezért gyakran viszem magammal akkor is, ha túrázni megyek, vagy éppen strandolni. Itthon durum- vagy kukoricalisztből készült tésztát tartunk, ezért aztán a legkisebb aggodalomra sincs ok, hogy esetleg a meleg befolyásolja a tészta minőségét – ezek a tészták ugyanis nem tartalmaznak tojást sem.

A tésztából készült étel sokak szerint nehéz fogás, de egyáltalán nem muszáj, hogy zsírban tocsogjon és megülje a gyomrodat. Jó példa erre a tésztasaláta: a sok-sok friss zöldség azonnal könnyűvé, nyáriassá teszi a fogást, amihez elég csak egy kis salátaöntetet (pl. balzsamecetes, citromos, vagy mustáros) készítened, és már dobozolhatod is.

Gyakran készítek bazsalikomos-paradicsomos tésztát, de olyat is, amit avokádókrémmel, vagy pesztóval forgatok össze – mindegyik tökéletes választás a strandra is, hiszen nem tartalmaznak állati eredetű „alapanyagokat”.

NikolayDonetsk/depositphotos.com

Tortillába csomagolva

A tortilla szintén nagy kedvenc nálunk: ha van időm, magam sütöm a kerek lepénykéket, ha nincs, akkor készen szoktam megvásárolni a boltban. Ha nem kell sokat állnia a hűtőtáskában, akkor gyakran már beletöltöm a tölteléket, ügyelve arra, hogy az öntetet csak frissen tegyem rá, különben átázna ez a finom fogás. De mivel nagyon gyorsan és egyszerűen fel lehet tekerni a tortillát akár a strandon is, sokszor külön dobozban elkészítem a tölteléket, mellédobom a lepényeket, majd amikor megéhezem, csak gyorsan megtöltöm – máris fogyasztásra kész!

És, hogy mi legyen a töltelék? Ez a fogás is nagyon könnyed lehet a friss salátáknak köszönhetően, de akár párolt zöldségekkel (pl. mexikói keverékkel), vagy zöldségfasírttal ugyancsak mennyei.

Természetesen az ízletes öntetről ne feledkezz meg, de jobban jársz, ha a forróságban inkább tej-és tojásmentes változatok mellett voksolsz.

Olvastad már?  Imádod a szemhéjtust? Ne feledd, a szemed formájától függ, hogyan kellene használnod

jwlez/unsplash.com

Zöldségfasírtok

A tésztasalátát, vagy a tortillát is gazdagíthatod különböző zöldségfasírtokkal, de ezek a falatkák önmagukban is tökéletesek a strandon. Legismertebb változatuk talán a falafel, amit manapság már készen is megvehetsz, de otthon is könnyedén elkészítheted, akár sütőben sütve, olajmentesen.

A falafelhez stílszerűen passzol a humuszos mártogatós, de a tahini szintén jól illik hozzá. Természetesen kalóriaszegényebb zöldségfasírtokat is készíthetsz, pl. brokkoliból, cukkinből, de kaphatsz kész poralapokat, ha biztosra mennél – ezek garantáltan nem fognak szétesni, ha követed a receptet. 

Gyümölcsturmix

Akkor is érdemes vinned magaddal valami finom, nyárias fogást, ha a hőségben szinte semmi étvágyad nincs. A friss gyümölcsök remek alternatívát jelentenek, de készíthetsz belőlük mennyei turmixokat is, amik ugyancsak sokáig frissek és ízletesek maradnak a hűtőládában. Bármilyen idénygyümölcs megfelel erre a célra: a bogyós gyümölcsöknek is ilyenkor van szezonjuk, és ezek tartalmazzák a legkevesebb kalóriát.

A turmixot érdemes dúsítani tartalmasabb alapanyagokkal is, pl. banánnal, illetve bátran adhatsz egy kevés fehérjeport is hozzájuk – én a barna rizscsíra fehérjéből készült változatot szoktam használni.

A fehérje lassítja a szénhidrát felszívódását, így a gyümölcsturmix – alacsony kalóriatartalma ellenére is – sokáig biztosítja majd a jóllakottságérzetet.

Olvastad már?  Ezekben a diétás, nyári desszertekben alig van kalória

vaaseenaa/depositphotos.com

Mi legyen az édességgel?

Már a turmix is kiválthatja az édességet, de természetesen bármilyen piskótát, süteményt vihetsz magaddal a partra. A lényeg, hogy kerüld a krémes változatokat, hiszen a tojás és a tejtermékek hamar megromlanak és nagyon kellemetlen problémát okozhatnak. Szerencsére manapság már olyan sokféle alapanyag áll a rendelkezésünkre, hogy gond nélkül süthetünk ezek nélkül is ízletes édességeket, akár palacsintát, ami egy strandtáskából sem hiányozhat.

Ha édesség, akkor én nagyon szeretem a datolyát, amit időnként még marcipánnal is meg szoktam tölteni – valódi kalóriabomba, de az édesség iránti vágyat garantáltan elveszi, és még nem is romlik meg egykönnyen.

Emellett az aprócska falatok is ideális választásnak bizonyulnak a strandon: ha aszalványokat, zabpelyhet, kevés kakaót, esetleg kókuszreszeléket, magokat, cseppnyi lekvárt egy darálóban leaprítasz, könnyen formázható masszát kapsz. Ezt használhatod nyersvegán torták alapjaként, de édes energiagolyókat szintén gyúrhatsz belőlük.