Életmód / Táplálkozás

5 egyszerű diétás édesség, 3 összetevőből

5 egyszerű diétás édesség, 3 összetevőből

Az egészséges étkezés sokszor kihívás lehet, különösen annak, aki kifejezetten édesszájú. Igen, ideig-óráig elvagyunk a gyümölcsökkel, de hamarosan olyan ínycsiklandó finomságokra fogunk vágyni, mint a fagylalt, csokoládé, pékáru, vagy sütemények. Szerencsére vannak trükkök arra vonatkozóan, hogy kielégítsük édesség-vágyunkat, de mégse szabotáljuk teljesen a diétánkat.

A legjobb természetesen az, ha otthon készítünk magunknak valami finomat, hiszen így nemcsak a hozzávalók mennyiségét ellenőrizhetjük mi magunk, hanem az adagok méretét is mi dönthetjük el. Egy kis konyhai kreativitással meglepően sokféle ízletes, mégis „fogyós” édességet készíthetünk, ráadásul akkor sincs gond, ha nem vagyunk kifejezett konyhatündérek, hiszen olyanokat is  összeüthetünk, amik mindössze három összetevőből állnak. Az alábbi öt recept egyszerű, mégis garantáltan sikert arat majd.

Csokis szőlő joghurttal

A gyümölcs és a csoki tudjuk, hogy nyerő kombináció, de ha egy kis joghurt is kerül a képbe, már egyenesen ellenállhatatlan. Ha még nem próbáltad a szőlőt csokoládéval, akkor itt az ideje!

Vegyél fél bögre sovány görög joghurtot, fél bögre – lehetőleg mag nélküli – szőlőt és egy evőkanál csokoládé szirupot, utóbbival ne spórolj. A joghurtot egy fagyásálló edénybe tesszük, ráborítjuk a szőlőt és az egészet szépen meglocsoljuk a csoki sziruppal, majd betesszük a mélyhűtőbe. 2-3 órát kell állni hagyni és már kész is a hűsítő finomság.

Mindössze 164 kalóriát tartalmaz, viszont 12 gramm fehérjét, úgyhogy igazán bűnmentes élvezetet biztosít!

 

Banános tehina-fagyi

A tehina – vagy tahini – nem más, mint finomra őrölt szezámmagból készült sűrű állagú, krémes massza, amivel itthon főleg humusz bárokban szoktunk találkozni. És hogy hogy lesz ebből fagylalt? Egy kis gyümölcs és sovány tej segítségével!

Vegyél egy lefagyasztott banánt, egy evőkanál tehinát és egy kis tejet – vegánok mandula- vagy rizstejet is használhatnak – és turmixold össze. Elég annyi tej, hogy épphogy ellepje a többi alapanyagot. Ha belefér egy kis csalás, akkor csokidarabokat is keverhetsz bele.

 

Dinnye smoothie

Ha valami igazán édesre vágysz, de relatív büntetlenül, akkor ez a te recepted. Egy hűsítő smoothie nyáron remek dolog, főleg, ha dinnyéből készül!

Kanalazz a turmixgépbe egy adag dinnyét, adj hozzá 2-3 evőkanál mézet és pár mentalevelet. Addig turmixold, amíg sima állagú nem lesz, majd töltsd poharakba és mehet a fagyasztóba. Egyszerű, finom és egészséges, hiszen tele van A és C vitaminnal, ami jót tesz a bőrnek, mindemellett pedig a legdurvább cukor-sóvárgást is maximálisan kielégíti.

Töltött datolya

A datolya az egyik legédesebb gyümölcs és egész évben kapható. Vágjuk ketté a datolyát, de úgy, hogy az egyik oldala egyben maradjon, majd töltsük meg őrölt pisztáciával.

Aki nagyon figyel az alakjára, befejezheti azzal, hogy megszórja az egészet kókuszreszelékkel, de akinek belefér egy kis kalória, az megbolondíthatja az összeállítást egy mascarponéval.

A datolya édes, mégsem emeli meg hirtelen a vércukorszintet, a pisztácia pedig tele van egészséges zsírral. 

Csokis kiwi-mártogatós

A kiwiben majdnem annyi vitamin van, mint egy közepes méretű banánban és édesebb is! Ez a csodás kis zöld gombóc a lehetőségek tárháza, ha édességekről van szó.

Olvassz fel gőz felett két tábla magas kakaótartalmú csokoládét és készítsd ki, amibe majd meghengergeted a gyümölcsöt. Ez lehet kókuszreszelék, apróra tört dió, vagy más olajos magvak, akár csokireszelék is. Mikor a csoki megolvadt, a félbevágott kiwiket mártsd bele, majd – míg puha a csoki – jöhet az utolsó finomságba való beleforgatás. Miután a csoki megdermedt, a nyalánkság fogyasztható.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást