Életmód / Receptek

5 szuper-egészséges nasi kávé mellé – Jól is laksz tőle!

5 szuper-egészséges nasi kávé mellé – Jól is laksz tőle!

Banánpalacsinta mogyoróvajjal

Pár perc alatt összedobható lisztmentes finomság. Nem kell hozzá más csak banán, tojás, kevés vaníliakivonat, egy csipet sütőpor. A villával összetört 1 nagyobb, vagy 2 kisebb banánhoz hozzákeverjük a 2 felvert tojást, a sütőport és a vaníliakivonatot is, míg egységes masszát nem kapunk.

A kevés olajjal kikent palacsintasütőben közepes lángon egy-két percig sütjük mindkét oldalát. Még a sütés elején dobhatunk bele néhány szem áfonyát, tálalás után pedig jöhet a mogyoróvaj, karikázhatunk rá még banánt, vagy bármilyen gyümölccsel megbolondíthatjuk.

 

Mandulás zabkeksz

Ha mindenképp glutén- és tejmentes édességet szeretnénk, akkor akár félóra alatt is összedobhatjuk ezt a finom kekszet és garantáltan jobb lesz, mint amit a boltban találtunk volna. Cukor van benne ugyan, de liszt helyett 300 gramm őrölt zabpehely és 100 gramm őrölt mandula teszi ki a keksz alapját.

A 100 gramm cukron (vagy valamilyen cukorhelyettesítőn) kívül még 100 gramm növényi margarinra is szükségünk lesz és 80 ml vízre. Ha nem tudunk darálva venni, először a zabpelyhet és a mandulát aprítógépben finomra aprítjuk – ízlés szerint a zabpelyhez nagyobb szemekben is hagyhatjuk –, majd hozzáadjuk a margarint és a vizet.

Miután összekevertük, a kezünkkel kis korongokat készítünk belőle és sütőpapírral bélelt tepsire tesszük. 180 fokra előmelegített sütőben 10-12 perc alatt készre sütjük és már ropogtathatjuk is a kávé mellé. Érdemes nagyobb adagot készíteni, hogy mindig legyen otthon egy kis tartalék, kókusszal, esetleg mazsolával is feldobhatjuk.

 

Oldalak: 1 2 3

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást