Életmód / Lélek

Sikeres módszerek, amelyekkel minden nap gyakorolhatod a mindfulnesst

Meditáció

Sokáig humbugnak tartottam a meditációt, mert én nagyon nem vagyok spirituális ember – aztán sorra jelentek meg a pozitív hatásairól tudományos kutatások, és rájöttem, hogy ki kell próbálnom. Azóta rendszeresen meditálok, ami borzasztóan jó stresszűző – annyi inger éri az embert minden egyes nap szinte minden egyes percében, hogy jólesik pár percig semmi másra nem figyelni, csak a saját gondolataimra.

Ha nem megy csípőből a meditálás, akkor egy rakás jó applikációt találhatsz a neten, ami segít elindítani az úton.

Sétálj a természetben!

Annyira eltávolodtunk a természettől, legtöbben betondzsungelben élünk, és alig látunk még fákat is – pedig tudományos kutatások igazolják, hogy a természetközeliség nagyon jót tesz a mentális egészségnek.

Persze nem mindenki olyan szerencsés, hogy erdő közelében élhet, de már egy kisebb park is sokat tud segíteni az ember hangulatán.

Ha teheted, minden nap tölts el itt pár percet, vagy ha éppen munkába menet útba esik egy, sétálj át rajta, és ülj le egy kicsit valamelyik padra.

antgor90/depositphotos.com

Írj naplót!

Nem feltétlenül kell hagyományos naplóra gondolni, lehet bullet journal is, amit írsz, vagy hangulatnapló, a lényeg az, hogy írd ki magadból a gondolataidat, és lásd őket papíron, a fejeden kívül is.

Lehetőleg kézírással végezd a naplózást, ne számítógépen. A képernyő bámulása távolabb visz a mindfulness érzésétől.

A naplóírás segít egy kicsit elvonatkoztatni a fejedben keringő gondolatoktól, és sok problémádat is megoldhatja már az, hogy feljegyzed őket, és látod magad előtt leírva, min kattog az agyad. Kiüríti a gondolataidat, amitől nyugodtabb leszel.

Olvastad már?  Ezektől a home office képektől rögtön kedved lesz átrendezni az íróasztalodat
Karolina Grabowska/kaboompics.com

A főzés is a pillanat örömét hozza el

Aki minden egyes nap főz, annak valószínűleg nem ez a legjobb tipp, de ha elfoglalt vagy, és mindig csak rendelsz, vagy kifőzdéből veszed a kaját, akkor nagyon megnyugtató, kikapcsoló lehet az, ha főzőcskézel egy kicsit.

Különösen jól jöhet ez a módszer annak, aki az egész napját egy képernyő előtt, ülve tölti, hiszen a főzés „analóg”, a szemed és az agyad is pihenhet közben.

Ha valami egészségeset főzöl, akkor a lelked után még a tested is megköszöni majd, annak pedig van egy szépsége, ha azt eszed, amit te főztél meg, a legalapvetőbb alapanyagokból – hiszen benne van a kezed munkája.

Egyél úgy, hogy odafigyelsz!

Az előző tipphez kapcsolódik ez is, de csak lazán – azt is érdemes ugyanis odafigyeléssel megenned, amit nem te főztél. Manapság folyamatosan csinálnunk kell valamit, még evés közben is: nyomogatjuk a telefonunkat, tévét nézünk, eltereljük a figyelmünket az igazi tevékenységről, az evésről. Ez nemcsak elvesz az élvezeti értékéből, de nem is egészséges, és hajlamosabbak vagyunk így többet enni, mint egyébként tennénk.

Az étkezéseknél csak az ízekre és a textúrákra koncentrálj, élvezd, amit elfogyasztasz – így minden egyes étkezés élmény lesz!