Ezzel a 15 perces diétás trükkel könnyen ledobhatsz néhány kilót

Ezzel a 15 perces diétás trükkel könnyen ledobhatsz néhány kilót

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Ezzel a 15 perces diétás trükkel könnyen ledobhatsz néhány kilót

Ezért lehet, ha eddig sikertelenek voltak a próbálkozásaid

Gyorsan befalsz egy szelet teljes kiőrlésű kenyeret, amíg az ajtótól elérsz az íróasztalodig, vagy a laptop előtt, a gondolataidba merülve ebédelsz. Ha ilyen és ehhez hasonló tevékenységek jellemzőek rád, akkor könnyen lehet, hogy ez az oka annak, ha az általad választott diéta nem működik.

A szervezetednek ugyanis a békés, nyugodt étkezések a legjobbak, amiket a legjobb, ha előre megtervezel.

A Vermonti Egyetem és a Dél-Karolinai Egyetem kutatói egy tanulmány során hat hónapon keresztül vizsgálták különféle diétákat követő személyek viselkedését. Felkeltette a figyelmüket egy apró, de annál fontosabb részletet, ami rövid és hosszabb távon is eredményesebb diétához vezetett. A trükk nagyon egyszerű, az étkezések tervezéséhez és kivitelezéséhez kapcsolódik, ami pedig külön öröm, hogy mindössze napi 15 percet vesz igénybe. 

Mike Jones/pexels.com

Így kivitelezheted a 15 perces trükköt

A 15 perces, abszolút egyszerű trükk az, hogy vezess étkezési naplót. Azért éppen 15 perc, mert nagyjából naponta ennyi időt bőven elég rászánnod arra, hogy kialakíts egy kiegyensúlyozott, átgondolt étrendet. Ez pedig nemcsak abban segít, hogy mit egyél, hanem abbban is, hogy hol és mikor. Ezáltal ugyanis könnyebben elkerülhetőek az olyan helyzetek, mint például a kapkodva, útközben történő evés, vagy az étkezések rendszertelensége.

Az étkezési napló vezetésekor fontos, hogy minden nap következetesen szánj rá időt, és legyél tisztában azzal, hogy mit eszel. A legjobb, ha felírsz mindent, amit elfogyasztottál, vagyis az ételeket és az italokat egyaránt.

Vedd figyelembe a kalóriát, a zsírtartalmat, az adagok méretét, az ételek elkészítését, és azt is, hogy várhatóan az adott nap során mikor lesz időd enni.

A vizsgálatban részt vevő alanyok átlagosan naponta háromszor írták fel ezeket a részleteket a listájukra. Hogy mi lett az eredmény? Átlagosan napi 14,6 és 23,2 perc közötti időt fordítottak az étkezési naplójuk vezetésére, és hat hónap alatt tíz százalékkal sikerült csökkenteniük a testsúlyukat. 

Az étkezési naplókból az is kiderült, hogy nem az azok aprólékos vezetése a döntő a fogyás sikerességében. Sokkal inkább az számít, hogy mindig szem előtt legyen tartva, mit, mennyit és milyen gyakran fogyasztunk. Tehát valóban semmi szükség arra, hogy akár egy órán át jegyzetelgess. A lényeg az, hogy a fő pontokra viszont mindig ügyelj, és ne csak leírd, hanem minden alkalommal be is tarts azokat.

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást