Űrhajós diéta: így fogyhatsz jojó effektus nélkül

Űrhajós diéta: így fogyhatsz jojó effektus nélkül

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Űrhajós diéta: így fogyhatsz jojó effektus nélkül

Mi pontosan az űrhajós diéta?

Az űrhajós diéta alapvetően nem más, mint egy alacsony szénhidráttartalmú étrend, amelyben főleg magas fehérjetartalmú ételek szerepelnek. A megengedett élelmiszerek választéka az étrend során egyébként sem túl bőséges. Innen ered a neve is, hiszen az űrhajósok csak folyékony ételek közül választhatnak az űrben, és le kell mondaniuk a mindennapi finomságokról.

Ez a diéta viszont mégsem olyan szigorú, mint az űrhajósok menüje. Szintén jó hír, hogy szó sincs arról, hogy ha kipróbálod, neked is mindent folyékonyan kellene fogyasztanod.

Ami nehezebb, hogy a szénhidrátok, a cukor, és a rost viszont tabu, hogy a szervezet előbb-utóbb kénytelen legyen a zsírtartalékaihoz fordulni, és a kilók rakéta üzemmódban kezdjenek rólad leolvadni. A nagymennyiségű elfogyasztott fehérje miatt mindeközben a test izomtömege nem csökken, a bélflóra pedig kiegyensúlyozott lesz.

MonicaNinker/istockphoto.com

Mely élelmiszerek tiltólistásak?

Az űrhajós diéta során szigorúan tilos rizst, tésztát, krumplit, sárgarépát, kukoricát, babot, hüvelyeseket, készételeket, gyorséttermi fogásokat, kenyér- és egyéb gabonaféléket, alkoholt fogyasztani. Emellett kerülni kell mindent, ami cukrot tartalmaz, beleértve a gyümölcsleveket, az édességeket és a süteményeket.

Mik azok az élelmiszerek, amiket a diéta alatt is bátran fogyaszthatsz?

Az űrhajós diéta során megengedett a gomba, a paradicsom, az uborka, a spárga, a saláta, a brokkoli, a spenót, a sütőtök, a kelkáposzta, naponta legfeljebb egy nagyobb gyümölcs vagy egy marék bogyós gyümölcs, a tejtermékek, a tojás, a hal, a csirkehús, a tofu, a tempe, a rizstej, a mandulatej és a szójatej fogyasztása.

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást