Életmód / Táplálkozás

12 tuti tipp éhségérzet ellen

A mai napon adunk pár tuti tippet arra, hogy viseljük el könnyebben a fogyózást anélkül, hogy éhesnek érezzük magunkat. Nos, lássunk hát neki:

1. Együnk kevesebbet, naponta többször is. Mintsem, hogy egyszerre nagyobb mennyiségű kajákkal jól lakjunk, osszuk fel napi több étkezésre. Előfordult már, hogy naponta akár háromszor is táplálkoztam és és délután 3 óra körül még nasiztam is egy kicsit, sőt, még este is... Így nem éreztem magam szörnyen éhesnek, pedig valójában csökkentettem a napi ételmennyiséget..

2. Ne egyél közvetlenül lefekvés előtt. Ezt sokszor, sok helyen olvastam, és nem tudom miért, de valóban működik. Ne egyél lefekvés előtt 3 órával. Így, ha például lefekszem éjfélkor, 9 után már nem eszem semmit.

3. Moss fogat korán. Nem tudom miért, de ameddig érzem, hogy a fogaim még mindig tiszták, nem eszem. Ha lefekvés előtt pár órával megmosod, a második lépés könnyebben betartható.

4. Szokj le a cukorról. A cukrozott italokat (régen nagyon szerettem a Mt. Dew- t és a kólát), helyettesítsd diétás italokkal vagy vízzel. Önmagában ez is rengeteget segíthet.

5. Egyél zöldségeket a fő-fogás előtt. Amikor csak teheted, biztosítsd a szervezetednek a szükséges mennyiségű zöldséget (kicsi a kalóriatartalma a napi adagodnak) mielőtt nekiállsz a főmenüdnek, ami legyen hús, főleg – ha teheted – hal. Így sokkal kevesebb tömör táplálékra lesz szükséged a boldogsághoz.

6. Minden nap frissítsd a kalória-listádat. A legjobb, ha már reggel letisztázod magadban, mennyi kalóriát fogyaszthatsz el még aznap.

7. Szokj hozzá a maradékokhoz. Ha a városban ebédelsz, szokj hozzá, hogy hazaviszed a kajamaradékokat. Ha megeszel egy egész éttermi adagot, egészen biztosan túl eszed magad.

8. Úgy vásárolj, hogy közben odafigyelsz minek mekkora a kalória tartalma. Ha az élelmiszerboltban vagy, olvasd el a ételek jelölt tápértékét. Időközben valószínűleg megváltoznak bevásárlási szokásaid. Meg fogsz lepődni, milyen sokat számít a elfogyasztott kalóriamennyiség .

9. Lassíts! Ha gyorsan eszel, nagyobb kajamennyiséget fogyasztasz el, mint amekkorára valójában szükséged lenne.

10. Igyál több vizet nap közben. Ez egy elég általános tanács, de hasznossága bebizonyosodott.

11. Csapd be magad rágógumival. Néha előfordul az is, hogy csak megszokásból eszünk, mert jó érzés valami finomat rágcsálni. Ilyen esetekre találj magadnak valami cukormentes rágógumit.

12. Csökkentsd a kenyér, keksz, chips és más sós ételek és nasi adagokat. A ilyen sós ételek étvágyat csinálnak és még jobban kívánod miattuk az ennivalót és az innivalót. Ezt az Atkins féle diétából tudom.

Nos, sok sikert hozzá, menni fog

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást