Tippek másnaposság ellen

Tippek másnaposság ellen

Címlap / Életmód / Egészség / Tippek másnaposság ellen

A legtöbben bizony kirúgunk néha a hámból, és előfordulhat, hogy a nagy ünneplés hevében kicsit több alkoholt fogyasztunk a kelleténél. Hogy elkerüljük a másnaposság kínzó tüneteit, a következő praktikákkal érdemes kúrálni magunkat!

Miért leszünk másnaposak?

A macskajaj tünetei több okból kifolyólag törnek ránk. Először is az etilalkohol dehidratáltságot okoz, majd az etanol acetaldehidre bomlik, amely egy közepesen mérgező anyag. Nem csoda hát, hogy ha ez felhalmozódik bennünk, annak meglesz a böjtje!
A tünetek leggyakrabban az alkohol megvonása után pár órával jelentkeznek, mikor a véralkoholszint ekkor elkezd süllyedni. Ilyenkor ránk tör a fejfájás, a hányinger, a szédülés és a gyengeség, amit persze minél előbb meg szeretnénk szüntetni.

Víz

Amikor sok alkoholt fogyasztunk, akkor sajnos dehidratálttá válhatunk, ugyanis az összes erősen vízhajtó hatású. Ha a bulizás közben táncolunk is, akkor duplán oda kell figyelnünk a megfelelő vízpótlásra, és nemcsak a mulatság közben (1 pohár alkohol mellé kb. 3 deci vizet javasolnak a szakemberek) , hanem utána is.
Ezáltal hígítod a véred, az anyagcseréd pedig gyorsítod, így hamarabb távoznak a szervezetedből a káros toxinok.

Gyümölcsök

Csökkentheted a másnaposság súlyosságának mértékét, ha másnap sok C-vitaminban gazdag gyümölcsöt veszel magadhoz (pl. kivi, grapefruit, narancs). Ha ezt betartod, a leapadt energiaraktáraid feltöltődnek a bennük található vitaminok és természetes cukrok által.
Ne feledjük, minél lédúsabb a gyümölcs, annál eredményesebben küzdhetsz a macskajaj ellen!

Alkohol

A “kutyaharapást szőrével gyógyítják” mondás ebben az esetben nagyon igaz. Tudtad, hogy a másnaposság többek között egyfajta elvonási tünet? Ha nem szeretnél drasztikus váltást, igyál egy kis sört másnap, így nem lesz annyira nagy sokk a szervezeted számára az alkoholmegvonás. Még jobb, ha kis mennyiségben ugyanazt az italt iszod, ami a másnaposságodat okozza.
Természetesen csak pár kortyról van ez esetben szó, nem azt mondjuk, hogy ne is józanodj ki!

Levegő

Akár még a buliban vagy, akár már otthon, érdemes egy kis időt a szabad levegőn tölteni, így gyorsabban kitisztulhatsz! Ezáltal több oxigénhez juthatsz hozzá, tehát miután felkeltél, végy erőt magadon és iktass be egy reggeli/délelőtti sétát!
Még jobb, ha van annyi tartalékod, hogy kocogj is egyet, így gyorsabban ver majd a szíved, a vérkeringésed fokozódik, és hamarabb eltávoznak a másnaposságért felelős méreganyagok.

Savanyú káposzta

A másnaposság elleni praktikák egyik dobogós helyét mindenképp a savanyú káposzta – vagy a savanyú uborka- foglalja el. Hogy miért is olyan hatásos? A legtöbb ember azt hiszi, hogy az alkohol hatására a szervezet elsavasodik.
Ez igaz is, de csak az elején, mivel utána a szövetek kémhatása erősen lúgos irányba tolódik el, amit tökéletesen lehet közömbösíteni a savanykásabb ételekkel.

Kávé

Igencsak megoszlanak a vélemények a kávé kapcsán, mert vannak, akiknél egy igazi kincs, de szép számmal akadnak olyanok is, akik már a szagától is rosszul lesznek, hát még ha meg kéne inniuk!
Általában azt javasolják, hogy akik nem émelygősek és hányingeresek másnaposságkor, azok nyugodtan elkortyolgathatják, mivel felélénkíti őket. Viszont akiknek érzékenyebb a gyomruk, inkább kerüljék, főleg azért, mert a fekete köztudottan erősen vízhajtó hatású!

Rizs

Kevesen esznek ilyen állapotban rizst, pedig igazán jó a kellemetlen gyomorpanaszok ellen. Arra figyelj, hogy mielőtt szilárd táplálékhoz nyúlsz, igyál egy keveset, hogy felkészítsd a befogadására a gyomrod.
A rizs abból a szempontból jobb, mint például a toast kenyér, hogy magas szénhidrát tartalma miatt gyorsabban látja el energiával a szervezetedet!

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást