7 tipp a jobb alvásért

7 tipp a jobb alvásért

Címlap / Életmód / Egészség / 7 tipp a jobb alvásért

A napjainkban megszokott, rohanó életforma kiemelkedő fontosságúvá teszi a minőségi alvást. Mivel korlátozott idő áll rendelkezésedre ahhoz, hogy kipihend magad, érdemes mindent megtenned a siker érdekében. Nem is gondolnád, milyen könnyű megelőzni az alvásproblémákat!

Fektess be egy jó matracba!

Akár hiszed, akár nem, az ágyad ébren tarthat. Ha nem is szenvedsz álmatlanságtól, előfordulhat, hogy a kényelmetlenségek miatt többször is fölébredsz éjjel, ráadásul sajgó tagokkal kelsz reggel.
Célszerű olyan matracot választanod, amely nem túl kemény vagy puha, tehát megfelelő támasztékot nyújt a gerincednek. Bónuszként a hátfájástól is elköszönhetsz!

Ésszel válassz párnát!

Néha a legkisebb változtatás jár a legnagyobb eredménnyel. Megeshet, hogy bár a párnád látszólag kényelmet kínál, valójában eljött az ideje a cserének. Igazából évente többszöri cserére volna szükség a higiéniai okok miatt.
Ha huzatot is használsz, azt 7-10 naponta váltsd! A párnakínálat roppant széles, akár nyakat alátámasztó darabot is beszerezhetsz. Ne ragaszkodj a bevett szokásokhoz: sokan leragadnak a kis- és nagypárna együttes használatánál, holott az egyik fölösleges számukra.

Ki az ágyból a gyerekekkel!

Nincs olyan szülő, aki legalább néhányszor ne enyhülne meg, amikor csemetéje vele szeretne aludni. Ezzel semmi gond, ám előfordulhat, hogy a kicsi egyszerűen hetekre, hónapokra, esetleg évekre „ott ragad”.
Amellett, hogy ez rossz hatással van a házaséletre, még alvásproblémákat is eredményezhet. Mindenkinek a saját ágyában a helye!

A kutyáknak is saját fekhely kell!

Miután a porontyokat kiutasítottuk az ágyadból, sajnos a házi kedvenceddel is meg kell tennünk. Számtalan gazdi szeret ebével együtt aludni, ami gondot okozhat.
A nagyobb testű állatok könnyen „kitúrhatnak”, és akaratlanul fölébreszthetnek szöszmötölésükkel. Magadnak és a kutyádnak is szívességet teszel, ha vásárolsz inkább egy neki készült fekhelyet!

Ne eddz késő este!

A testmozgás szuper dolog, az egészséges élet elengedhetetlen része. De úgy időzítsd, hogy ne essen közel a lefekvéshez!
A fizikai aktivitás ugyanis olyan éberséget eredményez, amilyenre takarodó előtt két órával már semmi szükséged.

Le a késői kajálással!

A táplálkozási szakértők szerint egyes rágcsálnivalók segítenek, hogy hamarabb álomba merülj, de egy teljes ételsor elfogyasztása után szinte garantált a rossz éjszaka.
Ha este messzire elkerülöd a cukrot és a koffeint, nagyobb esélyt adsz magadnak a minőségi alvásra.

Ne szégyellj orvoshoz fordulni!

Ha régóta fennálló alvászavarral küzdesz, és a fenti óvintézkedések ellenére sem tapasztalsz javulást, keresd föl a háziorvosod!
A pihenés hiánya az élet valamennyi területét negatívan befolyásolja, hiszen egy idő után nehezedre esik majd a koncentráció a munkában vagy az iskolában, illetve türelmetlenebb leszel a társas kapcsolatokban. A lehetséges okok éppúgy lehetnek lelkiek, mint testiek, tehát az alapos kivizsgálás elengedhetetlen.

VIDEO Így viseled az egyedüllétet, csillagjegyed szerint

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!