Életmód / Táplálkozás

6 táplálkozási tipp, hogy húsvétkor se legyen bűntudatod

6 táplálkozási tipp, hogy húsvétkor se legyen bűntudatod

Előre szégyelled magad amiatt, hogy mennyit fogsz zabálni húsvétkor? Már a lelki szemeid előtt lebegnek a többfogásos menük, a fenséges sütemények meg a hidegtálak? Bátran merülj el a gasztronómiai örömökben az ünnepekkor – csak legyél észnél, hogy a közérzeted és az alakod is tökéletes maradjon!

Reggelizz okosan!

Afölött talán kevés hatalmad van, hogy a családi összejövetelek alkalmával mi kerül eléd ebédre és vacsorára – a reggeli viszont egészen biztosan a tiéd, úgyhogy bátran használd tápanyag-feltankolásra!
Ilyenkor érdemes minél több zöldséget, gyümölcsöt, rostot és fehérjét csempészned az asztalra, s persze jó fél liter folyadékkal megalapozni a vízháztartásodat. Ne feledd, hogy táplálkozástudományi szempontból ez a nap legfontosabb étkezése, mellyel hozzájárulhatsz a kiegyensúlyozott vércukorszinthez!

Igyál sok vizet!

A folyadékbevitel természetesen nemcsak a reggeli során lényeges, hanem valamennyi napszakban. Normál körülmények között naponta legalább másfél liternyi szénsavmentes ásványvízre vagy csapvízre van szükséged, ám fokozott szénhidrát-bevitel esetén – ami húsvétkor sanszos, lássuk be – ennél akár jóval többre.
Citrom-, lime- vagy uborkaszeletekkel gondoskodhatsz róla, hogy a kancsó tartalma vonzó legyen számodra. Az anyagcsere serkentéséért igazán nem nagy ár, hogy egy kicsivel gyakrabban járj a mosdóba emiatt!

Zöldségeket a tányérra!

Bár a magyar konyha hírhedt módon egészségtelen, egyszerűen nem tudunk elképzelni olyan húsvéti asztalt, amelyen semmilyen zöldséget nem tartalmaz.
Éppen ezért bátran ajánljuk, hogy legalább a tányérod felét nyers vagy párolt zöldséggel szedd tele – ha más nincs, az uborkasaláta is megteszi, persze –, aztán jöhet bármi más, amihez kedved szottyan! Ennek betartásával alacsony kalóriatartalmú falatokkal érheted el a teltségérzetet, és nem kell émelygéstől tartanod.

Figyelj az adagokra!

Az ideális tányér úgy néz ki, hogy fele részben zöldségeket, a negyede gabonát, a maradék negyede pedig fehérjét tartalmaz. Ha ennél pontosabban szeretnéd mérni a porciót vendégségben is, használd a kezed etalonként!
Egy hüvelyujjnyi sajt például egy adagot jelent, egy nyitott tenyérnyi hús is – csakúgy, mint egy zárt ökölnyi gyümölcs vagy zöldség. Ami a gabonaféléket illeti, két egymás mellé illesztett tenyér tesz ki egy adagnyit.

A kenyeret és a cukrot a végére!

Miután jóllaktál zöldséggel és fehérjével, jöhet a vajas kenyér, a sós sütemény, a csokitojás vagy a fagylaltkehely. Csábító lehet, hogy egymás után több adag desszertet is elpusztíts – egyszer van húsvét egy évben, ugye –, ám könnyen előfordulhat, hogy utána rossz közérzettel fizetnél érte.
Ha viszont eleve egészségesen jóllakva állsz neki a kevésbé dicsőséges falatoknak, kisebb eséllyel eszed tele magad velük.

Tudd, mikor van vége az étkezésnek!

„Megeszem, csak pihenek egy kicsit közben!” – válaszolod, amikor a vendéglátó megkérdezi tőled, miért hagyod meg az isteni rántott szeletet. Na, pedig pont az a pillanat, amikor a szervezeted jelez: ennyit és ne többet! Ne akard mindenáron magadba szuszakolni az utolsó falatokat is.
Sokkal könnyebb közölni, hogy köszönöd, jóllaktál, elég volt, mint utána órákig úgy ücsörögni, hogy azt sem tudod, elöl vagy hátul fog kijönni a cucc. Ráadásul, ha napokig figyelmen kívül hagyod ezt a bizonyos jelzést, súlygyarapodás lehet a dőzsölés vége az emésztőrendszeri panaszok mellett.
Neked van valami tipped arra vonatkozóan, hogy lehet minél problémamentesebben átvészelni a húsvéti traktákat?

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást