Életmód / Egészség / Lélek

Tánc: út a harmóniához

Az első napsugarak mindenkit örömmel töltenek el, hiszen a jó idő közeledtét jelzik.

Azonban sokakat aggaszt, hogy egyre több ruhadarab kerül majd le a meleg idő beköszöntével.

Biztos te is elképzelted már az idei nyaralást, a napfényes tengerpartot, a gyönyörű kék vizet, igaz addig még várnunk kell kicsit. Azonban naponta mást se hallunk, mint azt, hogy testünknek arányosnak, bőrünknek simának és narancsbőrmentesnek kell lennie, hiszen ilyen az ideális szépség napjainkban. Sajnos nem mindenkinek adatott meg a tökéletes alak, és sokan nem is folyamodnának drasztikus megoldásokhoz, hogy ezt megszerezzék.

A plasztikai beavatkozás helyett, vessünk inkább egy pillantást a táncra. Miért pont a táncra, mikor jobbnál jobb fajta kalóriaégető sportok léteznek? A válasz egyszerű: a tánc nem csupán az ember vérét serkenti és megdolgoztatja izmait, de mindezt észrevétlenül teszi. A tánc több, mint egy sport: szórakozási lehetőség rengeteg jótékony hatással.
A tánchoz nem szükséges a tehetség. A ritmus mindenkiben benne él, csak van akiben jobban elbujt. Igaz, hogy teljesen más formában, de a tánc már ősidők óta társadalmunk része.

Régen a tánchoz megfelelő öltözék volt szükséges, illetve speciális kivitelezés. Fokozatosan művészetté és a szocializálódás eszközévé vált. A tánc mai napig megőrzi ezeket a tulajdonságokat, azonban sokkal elérhetőbb mindenki számára. Ma már mindenhol táncolunk: szórakozóhelyeken, színpadon, de akár otthon és az utcán is. Ahol zene van, ott helye van a táncnak is.

Ugyanakkor, a tánc testmozgást is jelent, hiszen növeli a szívritmust és megfeszíti a főbb izomcsoportokat. Egy óra tánc eléget körülbelül 250-400 kalóriát, függően a tánc erősségétől és gyorsaságától. Az egész tested részt vesz a táncban, így azokat az izmokat is megdolgoztatod, amelyeket nem is gondoltál volna. A legjobban persze a vádlit, a combot és a popsit mozgatjuk meg legjobban, aminek, valljuk be, mindannyian örülünk.

A rendszeres tánc, nemcsak testünkre de lelkünkre is rengeteg jótékony hatást gyakorol. Mint minden sport, a tánc is segít a szervezetnek egészséges maradni, hogy beállítsa a megfelelő vérnyomást és szívritmust. Tehát, a táncot egy olyan sportnak tekinthetjük, amely javítja az állóképességet, hiszen erősíti a szív- és érrendszert, az ízületeket és a tüdőt.

Néhány ember táncra született. Őket látva elképzeljük, hogy életük első lépéseit is táncritmusra tették meg. Mások számára azonban a tánc egy idővel elsajátított dolog, nem a könyvekből tanulták, hanem rengeteg gyakorlással. Biztos mindenki emlékszik még a gyerekkori bulikon tett idétlen mozdulatokra, amikor életében először próbált táncolni. Minden új lépés segített „beletanulni”.

A tánc fejleszti az összhangot és az egyensúlyt. Tánc közben testünk minden egyes részére rákényszerítjük, hogy hozzájáruljon a végeredményhez. Ha eleinte nehéz is, idővel az összhang ösztönössé válik és nemcsak tánc közben fog megmutatkozni.

A tánc hatással van a testtartásra is, ezért ne csodálkozzunk, hogy a profi táncosok állás vagy járás közben is kecsesnek, méltóságteljesnek tűnnek. Tánc közben állandóan figyelni kell a testtartásra és a mozdulatokra. Ezeket a kecses mozdulatokat fokozatosan az egész test átveszi és azután állandóan a helyes testtartást veszi fel.

Ne felejtsük el azonban a tánc jótékony hatását, melyet a lelkünkre gyakorol. Először is, a tánc egy mód, hogy kifejezzük érzéseinket, érzelmeinket. Hatékony kikapcsolódási lehetőség, hiszen segít felszabadulni, ráadásul szórakoztató aktivitás is egyben. A tánc megtanít uralni testünket és elfogadni azt, hiszen növeli a magabiztosságunkat is. A ritmus, melyet lelked mélyén érzel, segít, hogy szexinek érezd magad.


Az összes tánc közül, a szalsza, a hip-hop, a swing és a paso-doble igényeli a legtöbb erőfeszítést
, ezért a fogyásban is hatékonyan segítenek. Azonban a többi tánc se elhanyagolható. Ma már számos hely létezik, ahol táncolhatsz, stúdiók, ahol elsajátíthatod kedvenc táncod. A balettől kezdve, a klasszikus táncokon keresztül a hip-hopig terjed a paletta, biztosan találsz te is kedvedre valót. Kezdőknek ajánlott szórakozóhelyeken próbálkozni, forró ritmusokra kedvükre mozoghatnak, de ha nem ennyire bátrak táncolhatnak saját otthonukban.
Az interneten számos táncos kisfilm létezik, melyekre lehet gyakorolni, léteznek erre a célra készült dvd-k, persze improvizálni is lehet.

Nem számít, hogy fogyni szeretnél vagy szórakozni, a tánc egy nagyszerű lehetőség, hiszen mindenki számára elérhető.
 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást

    Bien.hu

    FREE
    VIEW