Szuper-egészséges őszi csemegék, amik nem hiányozhatnak a konyhádból

Szuper-egészséges őszi csemegék, amik nem hiányozhatnak a konyhádból

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Szuper-egészséges őszi csemegék, amik nem hiányozhatnak a konyhádból

Azt mindenki jól tudja, hogy feltétlenül érdemes idénygyümölcsöket- és zöldségeket fogyasztani, hiszen aktuálisan ezekben van a legtöbb vitamin és ásványi anyag. De melyik finomság miért örvendhet hatalmas népszerűségnek ősszel?

Alma

A boltok nagy választéka végett sokaknak már nem tartozik kedvenc finomságai közé az alma, pedig ez az a gyümölcs, ami hazánkban is természetes körülmények között terem.

Az alma nem csak magas vitamintartalma és salaktalanító hatása miatt népszerű, hanem azért is, mert kiváló farkaséhség ellen.

Ráadásul nem csak legyőzi a kínzó habzsolás utáni vágyat, hanem kiemelkedően alacsony kalóriatartalma miatt az alakunkat is segít megőrizni.

Körte

Hasonló cipőben jár a körte is, az óriási kínálat miatt kevesen nyúlunk az egyik legősibb gyümölcsünkhöz.

Ez meglehetősen nagy hiba, ugyanis a körte tökéletesen hozzájárul a zsírégetéshez, és a felesleges víz leadásához.

Bár nem tartalmaz olyan kiemelkedő mértékben vitaminokat, előbb említett tulajdonságai miatt mindenképpen érdemes helyet szorítani neki az őszi étkezések során.

Szőlő

Az őszi szezonban hatalmas népszerűségnek örvend a szőlő, amit nem csak az egészségre gyakorolt jótékony hatásainak, hanem ízletes szemeinek is köszönhet.

A szőlőben gyakorlatilag minden megtalálható, amire a szervezetnek szüksége van, így tökéletes alapja lehet az őszi méregtelenítő kúráknak.

Nem csupán feltölti a szervezetet vitaminokkal és ásványi anyagokkal, hanem salaktalanít, antioxidánsainak köszönhetően pedig védi a szabadgyököktől testünket.

Szilva

A szilva nem kiemelkedően alacsony kalóriatartalmú gyümölcs, de olyannyira laktató, hogy nem is lehet egyszerre sokat enni belőle.

Tökéletesen rendbe teszi az emésztésünket, ami nem csak magas rosttartalmának, hanem méregtelenítő hatással bíró antioxidánsainak is köszönhető. Mindezek mellett hozzájárul a szervezet vitamin és ásványi anyag tartalékainak feltöltéséhez.

Padlizsán

A padlizsán szélesebb körökben az utóbbi években terjedt el hazánkban, elvégre szezonja igazából pont akkor indul be, amikor az itthon is jól ismert és termesztett cukkini lekerül a listáról. Főként ásványi anyagokban gazdag zöldségről beszélhetünk, aminek jelentős antioxidáns hatása van.

További előnye az alacsony kalóriatartalma, illetve az, hogy igen változatos módon elkészíthető. Összeturmixolhatjuk szendvicskrémnek, megtölthetjük paradicsomos darált hússal, grillezhetjük, de akár rakott zöldség formájában is kínálhatjuk.

Cékla

Sokan irtóztak gyermekkorukban ettől a zöldségtől, pedig megfelelő formában elkészítve a cékla igen ízletes része lehet az étkezésnek.

De ez a zöldség nem csak finom, hanem nagyon egészséges is: segíti a vörösvérsejtek regenerálódását, szabályozza a vérnyomást, nagyszerűen méregtelenít, magas az ásványi anyag tartalma.

Gyorsan és maximálisan hasznosítható energiához juttatja a szervezetet, és jelentős mértékben tisztítja a májat is.

Brokkoli

A brokkoli szintén nem tartozik a legkedvesebb zöldségeink közé, ám ennek is gyakran a nem túl ízletes elkészítési mód áll a hátterében.

Ennek ellenére érdemes kísérletezgetni a különböző receptekkel, hiszen a brokkoli nagymértékben segíti szervezetünket a betegségekkel szembeni küzdelemben.

További pozitív hatásai közé sorolhatjuk, hogy segíti felvenni a harcot a daganatos sejtekkel, illetve, hogy lassítja az öregedés folyamatát.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást