7 szokás, ami csúfot űz az anyagcseréddel

7 szokás, ami csúfot űz az anyagcseréddel

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 7 szokás, ami csúfot űz az anyagcseréddel

Próbálsz figyelni a kajálásra, és mozogsz is néha… De valami mintha mégsem klappolna? Amennyiben úgy érzed, hogy minden fogyásra vagy alakformálásra irányuló törekvésed hiábavaló, talán néhány alapvető szokásoddal van gond, ami miatt az anyagcseréd egyszerűen képtelen felvenni a zsírégetéshez szükséges ritmust. Dr. Lauren Slayton, a „The Little Book of Thin” – tehát a magyar könyvpiacon egyelőre kiadatlan, „A vékonyak kis könyve” – című kötet szerzője összeszedte a leggyakoribb ballépéseket.

Nem iszol elég vizet

Ha automatikus „bla-bla” üzemmódra állítod az agyad a napi nyolc pohár vizes tanács hallatán, magaddal tolsz ki. „A testednek megfelelő mennyiségű folyadékra van szüksége az ideális működéshez” – magyarázza Dr. Slayton. Sajnos, amennyiben ezt nem adod meg a szervezetednek, csak a kalóriák takaréklángon történő égetésére lesz képes.
Lassabban veszítesz zsírt, lassabban építesz izmot… Hát kell ez neked? Sokkal jobb legyűrni azt a másfél-két liter vizet, akár citrom- vagy uborkakarikával ízesítve!

Nem vagy eleget a napon

Naponta 15-20 perc napfénynek kell érnie legalább két alkarnyi bőrfelületet ahhoz, hogy a minimum ajánlott bevitelnek megfelelő mennyiségű D-vitamin termelődjön a szervezetedben. A hiányt étrendi úton is pótolhatod, mivel a tejtermékekben, a gombákban, a halakban, a kakaóbabban ugyancsak rengeteg van.
Gyorssegélyként kitűnő ötlet a csukamájolaj vagy orvosi konzultáció után a táplálék-kiegészítő választása. „D-vitamin hiány esetén lassul az anyagcseréd, és több gherlin nevű éhséghormont termel a tested” – teszi hozzá Dr. Slayton.

Kardió-királynő vagy

Valószínűleg tudod, hogy a rendszeres mozgás elengedhetetlen a tempós metabolizmushoz. Amennyiben viszont kizárólag a futáshoz és a szobabiciklizéshez ragaszkodsz, és semmi mást nem csinálsz ezek mellett, egyszerűen nem fogsz elegendő izmot építeni ahhoz, hogy a tested még több kalóriát égessen.
Mindenképpen iktass be erőedzéseket, mert így a kardiód is hatékonyabb lesz! Az aerobik és a súlyzós óra is szuper ötlet.

Éjszaka nassolsz

Büszke vagy magadra, amiért egész nap kibírtad rágcsálnivaló nélkül, ezért este igazán megérdemled azt a müzliszeletet, azt a csokit, azt a mogyorókrémes kenyérvéget… Tény, hogy egy kis kényeztetés mindenkinek jár, de Dr. Slayton azt javasolja a pácienseinek, hogy naponta 12 órán át ne egyenek, hogy felturbózott anyagcserének örülhessenek.
Ami hétórás alvással számolva azt jelenti, hogy lefekvés előtt öttel már semmit sem. Ez elsőre talán durvának tűnik, de az este hatos vacsora egészen vállalható tizenegyes takarodó mellett, nem?

Teljesen kizáród a koffeint

A koffeinfüggőség akár halálos is lehet, hiszen rossz hatással van a szívedre és az idegrendszeredre.

Kutatások bizonyítják azonban, hogy napi egy-két csészényinek megfelelő mennyiségtől semmi bajod nem lesz, ha egyébként egészséges vagy.
Sőt, Dr. Slayton szerint az élénkítő vegyület ilyen dózisban a metabolizmusodat is felgyorsítja. Amennyiben nem szereted a kávét, a zöld tea is jó döntés. Fogyaszd őket mindennap az álomalak eléréséért! Lefekvés előtt öt órával azonban inkább már ne, mert kárát láthatja a pihenés.

Spórolsz az alvással

Annyi teendőd van, s annyi élmény vár rád az életben, hogy olykor időpazarlásnak tűnik az alvás. Pedig voltaképpen busásan meg kell fizetned a tested ilyesfajta kizsákmányolásának árát: ha rendszeresen hat-hét óránál kevesebbet pihensz, egyszerűen felborul a hormonális egyensúlyod.
Ami sajnos azokat a szabályozó vegyületeket is érinti, melyek az éhség, a jóllakottság és az anyagcsere megregulázásában vesznek részt. Dr. Slayton azt mondja, hogy krónikus kialvatlanság mellett esélyed sincs egészségesen fogyni.

Folyton stresszelsz

Nemcsak a lelkednek tesz rosszat, ha folyton feszült vagy. Az ilyenkor termelődő kortizol nevű hormon ugyanis zsírraktározó üzemmódba kapcsolja a tested – fejtegeti Dr. Slayton. A jelenség biológiai magyarázata roppant egyszerű: sejt szinten nem érzékelhető a különbség a fizikai fenyegetettség és a munkahelyi stressz között.
Mindkettőnél a túlélésre kell játszania a szervezetednek – amihez jó, ha minél több zsírpárna van kéznél (vagy hasnál, combnál, popsinál…) a szűkösebb időkre. Te melyikre vagy hajlamos a felsorolt „rosszaságok közül”? Ne feledd: sosem késő változtatnod!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást