A szépségszalonba járunk lelkizni, de ez nap baj. Szempilla stylisttal beszélgettünk

A szépségszalonba járunk lelkizni, de ez nap baj. Szempilla stylisttal beszélgettünk

Címlap / Stílus / Arc / A szépségszalonba járunk lelkizni, de ez nap baj. Szempilla stylisttal beszélgettünk

Fodrásznak, kozmetikusnak állni elsőre nagyon gondtalan feladatnak tűnik: elegáns környezet, látványos eredmények, hálás vendégek. Pedig a munka ennél jóval összetettebb: fizikailag és lelkileg is topon kell lenni a szakembernek, hiszen a többség nem csak szépülni jár hozzá, hanem egy kis lelkifröccsre is.

Mindannyian tudjuk, hogy a nők nem kizárólag új frizuráért, ragyogó arcbőrért és hosszú szempillákért járnak szépségszalonokba; magukkal hozzák ügyes-bajod dolgaikat, szerelmi bajaikat és minden egyéb gondjukat, hogy amíg szépülnek, kicsit a lelkükön is könnyítsenek. A jó szakember pedig amolyan munkaköri kötelességként meghallgatja vendége panaszait, akár még tanácsot is ad. A szépségguruk így válnak egyúttal terapeutává is.

De miért alakult ez így, hogyan fonódik össze a szépségápolás a lélekbúvárkodással?

Hollósi Judit, a Lash Go! Prémium Szempillastúdió megálmodója és vezetője már tizenkét éve dolgozik szempilla-mesterstylistként és ahogyan meséli, ez idő alatt vendégei nagy résznek az élettörténetével is teljesen képbe került.

„A vendégek a jó szakember mellett a jó társaságot is keresik. Ez a munka nem olyan szolgáltatás, mint amikor az ember vízvezeték-szerelőt hív, akit, miután elvégezte a munkát, nemigen lát többet… Itt fontos, hogy meglegyen az összhang, mivel rendszeresen, néhány hetente találkozom a vendéggel egy-két órára. A vendégeim több, mint fele már a kezdetek óta jár hozzám, az évek alatt végig követtem párkapcsolati ügyeket, vicces randikat, esküvőket, terhességeket, gyerekek születését, válásokat, és gyász helyzeteket is”

Judit véleménye szerint ehhez a szakmához nyitott, kommunikatív, pozitív, kissé extrovertált személyiség szükséges. Máskülönben a vendég egy idő után kevésnek fogja érezni, ha „csak” szép szempillákat kap. Ugyanis nem kizárólag szolgáltatást vesz igénybe, hanem az én-idejét tölti, amelybe a feltöltődés, pihenés – akár alvás is- és a női csevegés is beletartozik. 

stock_colors/istockphoto.com

A szalonban négy szakember dolgozik. A félig nyitott tér lehetőséget ad arra, hogy amolyan csoportterápiaként időnként vendégek és pillások közösen beszélgessenek, ahol nem egyszer a pillás magánélete is terítékre kerül. 

„A bizalom kölcsönös, mert ahogy a vendégek előttünk, úgy mi is meg tudunk nyílni előttük. Valahol kicsit úgy érzem, ezt el is várják. Érdekli őket a mi élet és lelki helyzetünk is, és nem egy vendég mondta már, hogy alig várta, hogy jöjjön és meghallgathassa a szappanopera legújabb fejezetét” -mondja Judit.

Miért nyílnak meg a vendégek? A kutatások és a szakember véleménye

A szépségipari analízis népszerűségének okaival pszichológiai szaklapok is foglalkoztak és arra jutottak, hogy lelki gyorssegélyhez remek helyszín a szépségszalon:  nem kell szemtől-szemben „vallani”, mint egy terapeutánál, a szemkontaktus elkerülésével és a szépítő szakember megosztott figyelme miatt talán könnyebb kimondani a nehéz dolgokat is, ugyanakkor a megkönnyebbülés, a teherletétel valamilyen módon így is megvalósul.

VIDEO 10 ecset, ami nélkül lehet sminkelni, de nem érdemes

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Oldalak: 1 2

»