Egészség / Életmód

7 súlyos edzéshiba, amit nem is sejtesz, hogy elkövetsz

7 súlyos edzéshiba, amit nem is sejtesz, hogy elkövetsz

Ha a sport valahogy nem jár azzal az eredménnyel, amiben mindig is reménykedtél, előfordulhat, hogy az alábbi hibák valamelyikét követed el. A következő szokások megváltoztatása rövid- és hosszú távon egyaránt a hasznodra lesz. Előre szólunk: akadnak közöttük meglepőek!

Nem figyelsz a nyelvedre felülés közben

Na, ez elég furcsán hangzik, de megmagyarázzuk. A nők hajlamosak rá, hogy inkább a nyakizmaikat dolgoztassák felülés és hasprés alkalmával, mintsem a hasizmaikat. Ez rendkívül kényelmetlen, az időpazarlásról nem is beszélve.
Ha viszont a nyelved a szájpadlásodhoz szorítod, mielőtt elkezded a gyakorlatsort, eleve olyan helyzetbe kerül a nyakad, hogy kénytelen lesz a hasad elvégezni a „piszkos munkát”.

Nyújtasz a kardió előtt

Semmi bajod nem lesz tőle, ha a fitnesz szőnyegen ülve próbálod megérinteni a lábujjaidat a kezeddel, de elég unalmas, ráadásul hasznod sem igen származik belőle. A kardió előtti bemelegítés legjobb módja – tehát például a futást vagy az elliptikus trénerre való pattanást megelőzően – a mozdulatok lassúbb imitációja.
Futás előtt tehát egyszerűen sétálj öt percig, az elliptikus trénert pedig állítsd a legkönnyebb fokozatra, mielőtt apait-anyait beleadsz!

Ugyanazokat a súlyzókat emelgeted

Nagyon helyes, ha súlyzós edzést is végzel, hiszen csodát művel az idomaiddal – de csak akkor, ha odafigyelsz a terhelés fokozatos növelésére! Nem elég a gyakorlatsoron változtatnod időről időre, hanem a súlyt is érdemes növelned legalább egy kicsivel.
Erre nincs ugyan recept, hogy milyen időközönként „kell” és konkrétan mennyivel, ám ha nem érzed a saját határaidat, egy szakképzett személyi edző biztosan segít ebben.

Hagyományos felülést csinálsz

A módosított felülést – amelynél a térded a földön van – sokáig a lusta csajok gyakorlatának bélyegezték. Mégsem véletlenül terjedt el: a női anatómiánál fogva a behajlított térddel végzett felülés óriási terhet ró a gerincre, ami gyakorlatilag értelmetlen szenvedéssé teszi az egészet.
Ne törődj vele, hogy mások esetleg így csinálják: te inkább menj biztosra, mert ha jól csinálod, a nyújtott lábas változat hatékonyabb!

Nassolsz előtte

Az edzés előtti evés nem energiával tölt fel, hanem elvonja azt a szervezettől. Hogyan fordulhat ez elő? Nos, az energiaszeletek többsége tele van rosttal, ami egyébként fantasztikusan egészséges dolog lenne – viszont nem könnyű megemészteni, így a tested a tápcsatornára összpontosítja majd az erőforrásait az izmaid helyett.
Ha mégis szeretnél bekapni valamit, energiaszelet helyett voksolj inkább a banánra! (Az almával viszont vigyázz, mert abban is sok rost van. Edd inkább utána!)

Túleszed magad utána

Tudtad, hogy egy tábla csoki kalóriáinak elégetéséhez tempótól függően akár egy órát is szenvedhetsz a futógépen? És egy óriáshamburger esetében sem jobb a helyzet, sőt… Csak azért, mert totál kifárasztottad magad a sporttal, még ne hidd, hogy bármiből bármennyit büntetlenül megehetsz!
Figyelj oda a fehérjék, a zsírok és a szénhidrátok megfelelő arányára, s fektess hangsúlyt a folyadékpótlásra! Semmiképpen se állj neki szomjasan enni, mert a kelleténél sokkal több falat fog lecsúszni.

Nem méred magad

A „tükörre edzünk” mottó nagyon helyes, ugyanakkor nem szabad végletesen kezelni ezt sem.
Egy-két hetente érdemes ráállnod a mérlegre, hiszen kutatások bizonyítják, hogy akik rendszeresen mérik magukat, azok a céljuktól függően többet fogynak vagy éppen több izmot szednek fel, mint a többiek.
Ne feledd, hogy ez nagyszerű visszajelzés arra vonatkozóan, hogy a munkád eredményes-e!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást