Stílus / Test

Így őrizd meg a lábad egészségét és szépségét

Nem jellemző a magyarokra, hogy pedikűröshöz járnának, a mezítlábazás is kiskorunk óta tiltott, mondván, felfázunk, a lábtorna és lábfürdő pedig a sci-fi-vel egyenértékű. Viszont annál hiúbbak vagyunk cipőnk márkájára, színére, sarokmagasságára, vagy épp a szőrmentes lábra. A helyes lábbeli megválasztásán túl, tehetünk még pár dolgot lábunk épségéért és szépségéért…

A lábról, általában

Leonardo mérnöki, statikai mesterműként értékeli a lábfejet; 26 fő csont, 33 ízület, 107 ízületi szalag, 19 izom és a hozzátartozó ínak alkotják. Átlagosan 8-10 ezer lépést teszünk meg naponta, futásnál testsúlyunk 3-4-szerese nehezedik rá.

A tél a legnagyobb lábgyilkos. Lábfejünk három hónapig van olyan kínzóeszközökbe szorítva, melyek mind anatómiailag, mind élettanilag, mind esztétikailag, leamortizálják azt a csodás ,szerkezetet’, ami által képesek vagyunk ,A’ pontból ,B’-be eljutni.

A lábszár

Ha érdes a bőr a lábszáron, jót tesz a hideg-meleg vizes váltakozó zuhany, amit mindig hideg vízzel kell befejezni. Babaolajos masszázs előtt érdemes szárazon végigkefélni a bőrt.

Komoly hiúsági kérdést okoznak a vörös erecskék – ez mindig a vérkeringés zavarára utal. Itt is javasolt a szárazkefélés, de jót tesz a sósborszeszes ledörzsölés.

Lábunkat pihentethetjük a falnak támasztva is, lényeg, hogy lábunk feljebb legyen, mint testünk. Az apró erek esetén tilos napközben keresztbe rakni lábunkat, és a forró fürdő sem javasolt. A visszerekre jó a vadgesztenyéből készült krém.

A térd és vádli

Negyven felé elkerülhetetlen, hogy térdünk ráncosodjon, ezért krémmel, babaolajjal szükséges kenni, de természetesen lábunk ezen részének is jót tesz a szárazkefélés – bár már nem kell térden állva padlót súrolnunk, amitől szarusodhatna térdünk.

Olvastad már?  Ez volt a legszerencsétlenebb év az emberiség történetében a tudósok szerint

A térd vékonyítására van egy gyakorlat, mely javítja annak formáját. Álljunk lábujjhegyre, majd lassan hajlítsuk be térdünket. Ugyan ilyen lassan emelkedjünk fel.

Vádlink szépségéért is van egy pár perces gyakorlat, amit akár sorban álláskor is végezhetünk: cipőnk orrát összeérintjük, sarkunk között a távolság pár centi legyen, így álljunk lábujjhegyre tízszer, majd fordítva, sarkunkat érintsük össze, cipőnk orrai között legyen pár centi távolság, és újból emeljük meg sarkunkat tízszer. A sok lépcsőzés is jót tesz, amennyiben sarkunk nem érinti a talajt.

Boka

A boka vastagsága utalhat szívbetegségre, ám ha csak ,munkahelyi’ ártalom miatt vastagszik meg, jót tesz neki a nedves, sósvizes borogatás.

Amennyiben ,zsíros’ a boka, úgy gimnasztikával segíthetünk rajta: tipegő lépésekkel járjuk körbe a szobát úgy, hogy először belső, majd külső szélén járjunk lábunknak. Másik gyakorlat, amikor a széken ülve kinyújtjuk lábunkat előre, és bokakörzést végzünk.

Lábfej

Hetenként egyszer érdemes lábfürdőt venni, mely rozmaring, fenyőtű vagy eukaliptusz olajat tartalmaz. Ezután sósborszesszel kell bedörzsölni a lábat. Fürdés után gyorssegélyként kicsit be lehet babaolajjal dörzsölni a lábfejet, különös tekintettel a sarkakra. Lehetőség szerint minél többet járjunk mezítláb, nyáron leginkább homokos talajon.

Utánozzuk a gyerekeket, járjunk mi is egy vonalban: egy fatörzsön, vagy a padkán a parkban – ez mozgásra készteti a lábfej izmait. Otthon szórjuk ki a ceruzákat a földre, és próbáljuk meg felemelni őket lábujjainkkal. Bőrkeményedés esetén lehet próbálkozni horzsakővel, de alkalmas erre a tengeri homok-mandulakorpa keveréke is. Ezután mindig be kell olajozni.

Olvastad már?  5 dolog, amit tudnod kellene a lábadról - a pedikűrösöd szerint

Hideg lábfej és pedikűr

A nők nagy részének hideg a lábfeje. A rossz vérkeringés okozza, melyet akár a szűk cipő is okozhat. Ilyenkor gyors egymásutánban álljunk lábujjhegyre, amennyiszer lehet. A masszázs is sokat segít, melyet a lábujjtól egészen a bokáig érdemes csinálni. A váltott, hideg-meleg vizes esti lábfürdő is nagyon jó. Érdemes elgondolkozni a dohányosoknak azon, hogy az elégtelen perifériás keringésért, a hideg lábért felelős a cigaretta is.

Körmünket szigorúan egyenesen, kicsit ívelve szabad vágni, reszelni, mert a nem megfelelően vágott köröm, körömbenövést okoz. Érdemes az ívelt körömágy érdekében – lábfürdő után – egy puha, száraz törölközővel a körömágy irányába, visszafelé tolva törölni. Sokkal szebben lehet kifesteni ugyanis a láb körmeit, ha nincs benőve a körömágy.

Érdekességek

Ki viselt először cipőt? 1935-ben a dániai Arnitlundban találtak egy egyetlen bőrdarabból kivágott lapp-bocskort. A tudósok szerint, ez a cipő 3500 éves.

A harisnya eredetileg férfi ruhadarab volt. A 17. századi Franciaországban a katolikus papok komoly problémának élték meg a harisnya létét, olyannyira, hogy a harisnyaszövőknek Németországba kellett menekülniük. A harisnyaviselés a gazdag emberek kiváltsága volt sokáig, mivel selyemből készült.

Ám a parasztok is viseltek hasonló ruhadarabot, birkagyapjúból. Amikor a varrás már nem kötötte össze a nadrággal a harisnyát, kialakult a harisnyatartó viselete. Ezt mindenfélével díszítették, volt, aki drágakővel. Mégis, úgy vélem, a legdíszesebb láb az ápolt láb.