Tabata tréning: napi 4 perc aktív mozgás, és a fogyás garantált

Tabata tréning: napi 4 perc aktív mozgás, és a fogyás garantált

Címlap / Életmód / Egészség / Tabata tréning: napi 4 perc aktív mozgás, és a fogyás garantált

Eredete

A tréningformát egy Isumi Tabata nevű férfi fejlesztette ki, és a lényege az, hogy ha az alapgyakorlatokat rövid ideig, de intenzíven végzünk minden nap, azzal biztosítjuk szervezetünk számára a kellő mozgásmennyiséget. A mozgásfajta egyre elterjedtebb, hiszen fitten tart, biztosítja a szervezet mozgásigényét, nem utolsó sorban pedig fogyaszt is!

4 perc

A tréning lényege, hogy mindössze 4 percet kell aktív mozgással töltenünk, egy meghatározott struktúra szerint. A 4 percbe belesűrített gyakorlatok különbözőek lehetnek, a lényeg, hogy 20 másodpercnyi mozgás után 10 másodpercnyi pihenés, majd újra 20 mp gyakorlat következzen. Összesen 4 különböző gyakorlatot végzünk el a tréning során.

4 gyakorlat

A Tabata tréningsorozatot különböző gyakorlatokból állíthatjuk össze, de a leggyakoribban a következő elemek: helyben futás, térdemelés fekvőtámaszban, fekvőtámasz, felülés, négyütemű fekvőtámasz és különböző ugrálások.

A lényeg, hogy azokat a gyakorlatokat válasszuk, amelyek egész testünkre is hatnak, valamint a problémás testrészt is átdolgozzák.

Fekvőtámasz
istockphoto

Sorrend

A gyakorlatok sorrendjének bármit választhatunk, hiszen mindegyik remek kardiogyakorlat és átmozgatja az egész testet. A lényeg inkább az, hogy a 4 féle gyakorlat elvégzése után (a 10 másodperces szüneteket betartva) ugyanezt ismételjük meg. Vagyis mind a 4 gyakorlat kétszer szerepel a tornában, mindegyik között 10 másodperces szünetekkel.

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást