Tabata tréning: napi 4 perc aktív mozgás, és a fogyás garantált

Tabata tréning: napi 4 perc aktív mozgás, és a fogyás garantált

Címlap / Életmód / Egészség / Tabata tréning: napi 4 perc aktív mozgás, és a fogyás garantált

A tréningformát egy Isumi Tabata nevű férfi fejlesztette ki, és a lényege az, hogy ha az alapgyakorlatokat rövid ideig, de intenzíven végzünk minden nap, azzal biztosítjuk szervezetünk számára a kellő mozgásmennyiséget. A mozgásfajta egyre elterjedtebb, hiszen fitten tart, biztosítja a szervezet mozgásigényét, nem utolsó sorban pedig fogyaszt is!

4 perc

A tréning lényege, hogy mindössze 4 percet kell aktív mozgással töltenünk, egy meghatározott struktúra szerint. A 4 percbe belesűrített gyakorlatok különbözőek lehetnek, a lényeg, hogy 20 másodpercnyi mozgás után 10 másodpercnyi pihenés, majd újra 20 mp gyakorlat következzen. Összesen 4 különböző gyakorlatot végzünk el a tréning során.

4 gyakorlat

A Tabata tréningsorozatot különböző gyakorlatokból állíthatjuk össze, de a leggyakoribban a következő elemek: helyben futás, térdemelés fekvőtámaszban, fekvőtámasz, felülés, négyütemű fekvőtámasz és különböző ugrálások.

A lényeg, hogy azokat a gyakorlatokat válasszuk, amelyek egész testünkre is hatnak, valamint a problémás testrészt is átdolgozzák.

Fekvőtámasz
istockphoto

A gyakorlatok sorrendjének bármit választhatunk, hiszen mindegyik remek kardiogyakorlat és átmozgatja az egész testet. A lényeg inkább az, hogy a 4 féle gyakorlat elvégzése után (a 10 másodperces szüneteket betartva) ugyanezt ismételjük meg. Vagyis mind a 4 gyakorlat kétszer szerepel a tornában, mindegyik között 10 másodperces szünetekkel.

A gyakorlatok változatosságát azzal biztosíthatjuk, hogy minden nap más és más gyakorlatot végzünk el. A lényeg a struktúra, vagyis az, hogy a 20-10 másodperces szakaszok váltsák egymást, majd mindegyik gyakorlatból kettőt végezzünk. De maguk a gyakorlatok szinte bármilyenek lehetnek. A lényeg az, hogy alaposan átmozgasson bennünket!

Néhány nap tornázás után mindezt végezhetjük súlyzókkal is, ezzel kicsit nehezítve a gyakorlatokat. A lényeg, hogy a mozgással töltött részek intenzitására törekedjünk.
Vagyis 20 másodpercen keresztül a lehető legerőteljesebben, és mindent beleadva tornázzunk. Ha ezt megvalósítjuk, akkor lesz eredményes a napi mindössze 4 perces Tabata torna!

Felülés
istockphoto

A Tabata tornának nem csupán az az előnye, hogy rövid idő alatt elvégezhető. A gyakorlatokhoz nem szükséges semmiféle segédeszköz, és bárhol, például a lakásban, a teraszon vagy akár egy parkban is elvégezhetőek. Ha szeretnénk, akkor beszerezhetünk egy tornaszőnyeget és néhány súlyzót, de ezek sem elengedhetetlen részei a tornának.

Megéri!

A Tabata tréning nem utolsó előnye, hogy ingyen van. Nem kell rá sem sok időt, sem bármennyi pénzt szánni, mégis megfizethetetlen dolgot kapunk cserébe. Fittek, hajlékonyabbak, fiatalosabbak leszünk, és alakunk is látványos változáson fog keresztül menni. Vagyis mindezért nem kell más, csak 4 gyakorlat 4 percben. Ugye, hogy megéri?

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást