Életmód / Egészség

Hidd el, hogy a súlyzós edzés egészséges! Ezek a pozitív következményei

Nagyon sok nő még most sem szeretne súlyokkal edzeni, pontosan azért, mert fél attól, hogy túl nagy, túl izmos, férfias lesz a végén. Pedig a súlyzós edzések nagyon fontosak lehetnek a szervezet számára, és rengeteg olyan plusz jótékony hatással bírnak, amit a kardióval soha nem fogsz elérni. Ha még mindig vacillálsz, hogy nekikezdj-e a súlyokkal történő edzésnek, olvasd el az alábbi előnyeit az edzésfajtának – biztosan megjön hozzá a kedved!

Több testzsírtól fogsz megszabadulni

Az egész mögött egyszerű matek áll: a súlyzós edzések növelik az izomtömegedet (ne aggódj, nem annyira, hogy óriási legyél tőlük), így pedig több kalóriára is lesz szüksége az izmaidnak ahhoz, hogy fenn tudják tartani magukat – ergó már alaphelyzetben magasabb lesz a mozgás nélkül elégetett kalóriáid száma.

Ráadásul a súlyzós edzések után a szervezeted hosszabb ideig zsírégető üzemmódban tartja magát, mint a kardiónál tenné, így akkor is több kalóriát égetsz, amikor már nem is mozogsz.

A fogyás matekja pedig pofonegyszerű: alapvetően akkor fogod magadról leolvasztani a testzsírt, ha több kalóriát égetsz el egy nap, mint amennyit megeszel.

Könnyebben megy le a derék körüli felesleg

A legtöbb nő nagyon küzd, hogy a derekán és hasán felhalmozódott feleslegtől megszabaduljon.

Általában genetikailag hajlamosabbak vagyunk arra, hogy ezen a területen tároljuk a zsírt, a női biológia sajnos már csak ilyen – de azért persze lehet javítani a helyzeten.

Az Alabamai Egyetemen végzett tanulmányból kiderült, hogy azok a nők, akik csak súlyokkal edzettek, több hastájéki zsírt égettek el, mint azok, akik kardióztak.

Ez pedig nemcsak arra jó, hogy látszanak a hasizmaid, hanem arra is, hogy csökkentse az esélyeidet a cukorbetegség, anyagcsereproblémák és több fajta rák kialakulására.

Feszesebbek lesznek az izmaid

Nagyon kevés ember szeretne egyszerűen csak sovány lenni, a legtöbbnek az arányos, formás, de nem túl izmos alak jön be (persze, ebben is akadnak különbségek).

Ezt az esztétikát viszont csak akkor tudod elérni, ha súlyokkal is dolgozol, és formálod az izmaidat is, nemcsak a zsírt égeted.

Nem kell aggódnod attól, hogy túl izmos leszel, a nőknél ez általában gyakorlatilag lehetetlen megfelelő étrend és edzésterv nélkül, mindegy, milyen nagy súlyokkal dolgozik.

Erősebbek lesznek a csontjaid

A súlyzós edzések nemcsak az izmaidat, a csontjaidat is megdolgoztatják, hiszen az izmok húzódnak és surlódnak a csontokhoz, aminek hatására a csontjaid újabb és újabb sejteket kezdenek termelni.

Ez pedig azt jelenti, hogy idővel sűrűbb, egészségesebb csontjaid lesznek.

Ehhez kifejezetten fontos a kitartás és az állandóság, a rendszeres súlyzós edzés kutatások szerint főként a menopauzán átesett nőknél járul hozzá a csontok egészségéhez.

Megelőzheted a sérüléseket

A fájó ízületek, sajgó hát és térdek nem kell, hogy a korral járjanak: a folyamatosan gyengülő ízületeidet az izmaid támogatják, és minél erősebbek, minél több van belőlük, annál kevésbé terhelődnek meg az ízületeid.

Ezzel pedig a sport- és más egyéb sérülések esélyeit is jelentősen lecsökkented.

Ha nagyon térdfájós vagy, próbáld meg óvatosan felépíteni, hogy guggolással erősíted a lábizmaidat, ezzel nagyon sokat segíthetsz, és enyhítheted a fájdalmat – persze csak akkor, ha tudod, hogyan kezdj neki az izomépítésnek.

A szíved is egészségesebb lesz

Nemcsak a kardiovaszkuláris mozgásformák segítenek a szíved egészségén, hanem az erősítő edzések is: az Appalachian Állami Egyetem kutatása szerint például azok, akik napi 45 perc közepes intenzitású edzést végeztek, 20 százalékkal csökkentették a vérnyomásukat.

Ez ugyanolyan, ha nem jobb, mintha vérnyomáscsökkentő gyógyszert szednének.

Persze senkinek nem ajánljuk, hogy magától próbálja helyrehozni a magas vérnyomását, de a mozgás semmilyen körülmények között nem árthat benne.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást