Életmód / Táplálkozás

5 fogyasztó ital lefekvés előtt, ami alvás közben hat

Alvás közben fogyni? Ez túl jól hangzik ahhoz, hogy igaz legyen, pedig könnyen megteheted. Egészségünk egyik legfőbb alappillére a pihentető alvás. Egy álmatlan éjszaka után másnap mindig ingerültnek, gyengének és fáradtnak érezzük magunkat, de ez közel sem az egyetlen negatív hatása, ugyanis a rossz alvás szoros kapcsolatban áll a hízással is.

Ennek oka az, hogy mikor a test kimerült, az anyagcsere lelassul, hogy a szervezet kevesebb energiát használjon. Az alváshiány a vércukorszintre is hatással van és inzulin emelkedést okoz – ami miatt éhesnek érezzük magunkat – de ha eszünk, a már említett lelassult metabolizmus miatt lényegesen lassabban emésztjük meg az ételt, mint kellene.

Ha tehát fogyni szeretnél, még inkább fontos a kiadós alvás, de a jó hírünk az, hogy alvás közben is égetheted a kalóriákat, méghozzá a lefekvés előtt elfogyasztott megfelelő itallal Azt tudjuk, hogy a koffein pörgeti az anyagcserét, de ébren is tart, ezért a kávé és a legtöbb tea sajnos kiesik, de az alábbi öt ital hatékonyan elősegíti a fogyást, miközben alszol.

Tej

Alszik, mint a tej, tartja a mondás, de vajon mi is jobban alszunk tőle? Bizony, és nemcsak a kisbabák, a felnőttek is.

Egy pohár langyos tej azért segíti az álmod, mert tele van kalciummal és triptofánnal A kalciumról mindenki tudja, milyen fontos a szervezetnek, de nemcsak a csontjainkat és a fogakat erősíti.

Ebben az esetben ugyanis a triptofán nevű aminosavat segít felhasználni az agynak, így az melatonint termel ami pedig nem más, mint az alvást szabályozó hormon.

Olvastad már?  Ne hagyd figyelmen kívül: 3 erőteljes jel, hogy nem megfelelő számodra a diétád

Ha vegán vagy, igyál nyugodtan szójatejet, de erről majd később.

 

Kamillatea

Nem mindegyik tea esik ki a koffein miatt, a kamilla például nem tartalmazza, tehát nyugodtan fogyaszthatjuk lefekvés előtt is.

Egy bögre kamillatea nyugtató hatással bír, ugyanis megemeli a tested glicin szintjét, ami egy olyan neurotranszmitter, ami enyhe altatóként hat ránk.

A glükóz-szintünket is kiegyenlíti a kamilla, ami segíti a fogyást. Felejtsd el a kétes hírű és eredetű detox teákat és maradj a jól bevált kamillánál.

 

Szőlőlé

Egy kis pohár 100 százalékos szőlőlé segít zsírt égetned, amíg alszol.

Kutatások szerint az egyszerű szénhidrátok – mértékkel való – fogyasztása fokozza az éjszakai inzulin kiválasztást, ami hatékonyan szabályozza a cirkadián ritmusunkat, ami szintén a jó alvás kulcsa.

Ezen kívül a szőlő tele van antioxidánsokkal, amik a kalóriákat tároló fehér zsírt átváltoztatja kalória-égető barna zsírrá.

 

Szójás fehérjeturmix

Sokan azt hiszik, hogy a protein shake-ek csak az edzőteremben izzadó, súlyokat emelgető sportolóknak való, pedig a szója tele van a már említett triptofánnal.

Akár szójatejet fogyasztunk, akár szójás fehérjeport, tele lesz ezzel a hasznos aminosavval, ami a kortizol szintünket is lejjebb viszi, ami segíti a zsírégetést.

Igaz, hogy az anyagcserénk jelentőlen lelassul alvás közben, de attól még egy szójaitalt gond nélkül fel tud dolgozni egy éjszaka alatt.

Olvastad már?  7 dolog, amit az álmaid felfednek a személyiségedről

 

Kefir

A kefir egy probiotikumokban gazdag ital ami aludttejből készül, ami remek hatással van a bélrendszerünkre.

Növeli a belekben a hasznos baktériumok számát, amik egyrészt segíti az ásványi anyagok és vitaminok felszívódását, másrészt elősegíti az emésztést.

A kefir ráadásul nemcsak az alvásban segít, hanem a sportteljesítményedre is jó hatással van.