Nem minden kardió egyforma – ezt válaszd, ha valóban fogyni akarsz

Nem minden kardió egyforma – ezt válaszd, ha valóban fogyni akarsz

Címlap / Életmód / Egészség / Nem minden kardió egyforma – ezt válaszd, ha valóban fogyni akarsz

Ha megkérdezzük az embereket, hogy vajon milyen sportot kell űzni ahhoz, hogy fogyjunk, valószínűleg 10-ből 9 ember még úgy is a futást fogja mondani, hogy nem tettük hozzá: csak kardiósportot lehet megnevezni. Régóta tudjuk azonban, hogy a legjobb mozgásforma a fogyáshoz a magas intenzitású intervall edzés, vagyis a HIIT. Csakhogy ez nem a szó szoros értelmében vett kardió, és van, akinek nem is elég a fogyáshoz, bármennyit csinálja.

Itt jön képbe az, hogy vannak, akiknek tényleg elég a súlyzós, esetleg magas intenzitású edzés, és vannak, akiknek bizony szenvedni kell a kardióval, ha eredményt szeretnének. Érdemes tehát meghatározni, hogy milyen mozgásforma az, ami a leghatékonyabb erre a célra – és ez továbbra sem mindenki számára a futás lesz.

Melyik a legjobb kardió?

Az úszás egy méltatlanul elhanyagolt kardiovaszkuláris mozgásforma, a futás és a biciklizés mellett eltörpül azoknak a száma, akik rendszeresen űzik. Ennek valószínűleg az az oka, hogy felnőtt fejjel azért ijesztő lehet megtanulni úszni, ráadásul hosszadalmas procedúra átöltözni, megszárítkozni, a klór pedig szárítja a bőrt. Főleg télen problémás a rituálé, amikor nagyon hideg is van odakinn. Pedig az úszás az egyik legjobb kardió, amit csinálhatsz: felpörget, jót tesz a szívednek, és még az ízületeidet is védi, hiszen a víz a testsúlyod 90 százalékát megfogja.

istockphoto

Érdekes, de az úszás, úszásnemtől és tempótól függően persze, akár kardió és erősítő edzés is lehet. Ez annak köszönhető, hogy egyrészt felpumpálja a pulzusodat, másrészt a víz ellenállása tesz róla, hogy az izmaid is erősödjenek. Az úszás egy teljes testes sport, talán nincs is olyan nagyobb izomcsoport, amit ne mozgatna meg benne az ember. Ami a kalóriákat illeti, azokkal is jó helyen áll. Egy vékonyabb ember számára fél óra mellúszás 300 kalóriát éget, egy nehezebb ember pedig akár 350-450 kalóriáig is feltornázhatja magát. 

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást