Egészség / Életmód / Lélek

28 napos kihívás a mentális egészségért: a negyedik hét feladatai

28 napos kihívás a mentális egészségért: a negyedik hét feladatai

Minden embernek szüksége van arra, hogy egy kicsit lelassítson, befelé forduljon és meghallja a belső hangját. Sokunknak kifejezett késztetése is van rá, de nem igazán tudjuk, hogyan is fogjunk bele. Nos, ha ezt a cikket olvasod, már bizonyára a kihívás nagy része mögötted áll. Olvass tovább, hogy megtudd, mik az utolsó hét feladatai.

A negyedik hét fókuszpontja

Most már talán te is érzed, hogy eljutottál arra pontra, ahol megtaláltad a belső hangodat, és odafigyelsz az intuíciókra. Így az utolsó 7 napban szeretnénk, hogy ha kicsit nyitnál a külvilág felé is. Elrugaszkodnál a régi beidegződésektől, a napi rutintól, és észrevennéd mindazt a szuper dolgot, ami nap mint nap körülvesz téged is.

Első nap

Intézd úgy a napi beosztásodat, hogy délután legyen időd megnézni egy kiállítást. Szerencsére tavasszal rengeteg galériában mutatnak be új képeket, különböző nemzetközi kiállításokat lehet megnézni a fővárosban, és a múzeumokról még nem is beszéltünk.

Számtalan érdekes program közül válogathatsz, így biztosan találsz az érdeklődési köröddel megegyezőt.

A találkozás valami széppel, különlegessel felvillanyozza minden ember elméjét, arról nem is beszélve, hogy milyen inspiratív hatással bírhat egy-egy művész munkássága akár rád is.

Második nap

Emlékszel még, hogy mi volt a gyerekkori éned kedvenc játéka? Mivel töltötted nyolcévesen a szabadidődet? Emlékszel még arra az érzésre, amikor csak játszottál, csupán azért, hogy jól érezd magad? Aggódás, kötöttség és kötelezettségek nélkül. Ezen a napon tedd ugyanezt. Nem muszáj pontosan ugyanazt a tevékenységet űznöd, mint kiskorodban – bár miért ne?! –, de szórakozz egy kicsit, csak úgy. Ne nézd, hogy kinek mihez lenne kedve, hogy hova és hány órára kell odaérned. Tegyél meg valami igazán klasszat magadért, de hogy mi az pontosan, azt csak te tudhatod.

Harmadik nap

Próbálj meg három különböző, új dolgot felfedezni a szerelmeden, vagy a legjobb barátodon. Ez lehet egy tulajdonság is, nem muszáj a külsőségekhez ragaszkodnod. Kicsit próbáld meg őt egy idegen szemével nézni, és hidd el, hogy szuper lesz felismerni valami új dolgot egy régóta ismert személyben. Ez a kis gyakorlat megújító, pozitív hatással lesz mindkettőtökre.

Negyedik nap

Ma reggel próbálj meg a bal kezeddel fogat mosni, vagy olyan rutin tevékenységet folytatni, amit mindig jobb kézzel végzel – természetesen a balkezesekre az ellenkezője vonatkozik.

Érdekes tény, hogy ha egy megszokott, ismerős tevékenységet másképp végzel, az kibillent téged a „robotpilóta” üzemmódból és segít abban, hogy figyelmesebb legyél az élet más területein is.

Ötödik nap

Olvass el egy rövid történetet, például egy mininovellát, vagy egy tanítást. Az olvasmány a te saját ízlésedre van bízva. Számos kutatás igazolja azt a tényt, hogy az olvasás segít felébreszteni a kreativitást és csökkenti az adott személyben a bizonytalanságot is. Engedd hát szabadjára a fantáziád és vegyél elő egy könyvet!

Hatodik nap

Menj el egy olyan helyre a városban, ahol még egyáltalán nem jártál, de mindig is érdekelt, vagy a hazafelé vezető megszokott útvonaladat cseréld egy tejesen másikra. Azzal, ha a napi rutinodon kicsit változtatsz – hasonlóan a negyedik nap feladatához –, adsz egy esélyt magadnak arra, hogy a dolgokat egy kicsit más szemmel lásd. Ez az élet legtöbb területén hatalmas segítség.

Hetedik nap

Végül pedig kissé talán közhelyes, de nagyon klassz dolog: lépj ki a komfortzónádból! Ez a határ mindenkinél teljesen máshol helyezkedik el, tehát nem kell feltétlenül valami őrültségre gondolnod, de minél távolabb áll tőled, annál jobb! Csinálj valamit, amit mindig is szerettél volna, de sosem volt hozzá merszed.

Hallgass a szívedre és most az egyszer tényleg tedd meg azt, amit senki sem nézett volna ki belőled.

Csodálatosan felszabadító érzés lesz és mindig jó emlékként fogsz rá visszagondolni, ez egészen biztos. Hajrá!

A négyhetes kihívás minden egyes feladata azt szolgálta, hogy kicsit közelebb kerülhess önmagadhoz és inspirálódj azzal kapcsolatban, mire is vágysz igazán az életben. Ne feledd, az, hogy „jól érzem magam”, még nem egyenlő azzal, hogy valóban így is van, hiszen azért tenni kell – és te megtetted most az első lépéseket a sokkal boldogabb önmagadért.

Képek forrása: unsplash.com

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást