Életmód / Egészség / Lélek

28 napos kihívás a mentális egészségért: az első hét feladatai

Minden embernek szüksége van arra, hogy egy kicsit lelassítson, befelé forduljon és meghallja a belső hangját. Sokunknak kifejezett késztetése is van rá, de nem igazán tudjuk, hogyan is fogjunk bele. Nos, íme egy kis segítség ahhoz, hogy a következő egy hónap alatt megtaláld az egyensúlyt. Szerezz be egy füzetet és kezdődhet a kihívás!

Az első hét fókuszpontja

Ezen a héten arra kell koncentrálnod, hogy megtaláld a kapcsolatot önmagaddal. Kissé triviálisnak hangzik, de közel sem olyan egyszerű, mint azt elsőre gondolnád. A mindennapi teendők annyira le tudnak minket foglalni és el tudják vonni a figyelmünket arról, hogy igazából megpihenjünk, hogy szinte észre sem vesszük.

Ha te is túl sokat pörögsz, késő este is dolgozol otthonról, vagy a gyerekek körüli teendők annyira a fejed fölé tornyosulnak, hogy ki sem látszol belőlük, akkor itt az ideje, hogy szánj magadra egy kis időt és megnyomd a „szünet” gombot.

A programot próbáld úgy időzíteni, hogy a második nap hétvégére, vagy olyan napra essen, amikor nem kell ébresztőre kelned.

Első nap

Ez a feladat nem telik több időbe, mint 5-10 perc. Keress egy olyan időszakot, amikor ennyi időre egyedül tudsz lenni egy olyan környezetben, ahol csend vesz körül és magadra tudsz koncentrálni. Ha sikerült elcsendesedned kívül-belül, akkor gondolj vissza arra az időszakokra az életedben, amikor saját véleményed szerint önmagad legjobb változata voltál – az életed bármelyik területén. Ha felidézted az emlékeket, fogj egy tollat és írj le róluk bármit, ami az eszedbe jut, 5-10 percen keresztül, majd csukd be a füzetet és térj vissza ahhoz a tevékenységhez, amit előtte csináltál.

Olvastad már?  8 jel, hogy extra érzékeny személyiség vagy – Nem kell negatívumként megélni

Kép forrása: bodnarphoto/depositphotos.com

Második nap

Ma este feküdj le úgy aludni, hogy a telefonodat lenémítva egy másik szobában hagyod, például a nappaliban. Sokkal mélyebb és pihentetőbb lesz az alvásod, hogy ha nincs melletted a mobilod. Ezen kívül a reggeled is teljesen másképp fog indulni, ha nem az lesz az első dolgod, hogy kávé helyett az Instagram keltsen. Ha esetleg nem sikerült a kihívás programját úgy időzítened, hogy ne ébresztőre kelj másnap, akkor is próbálj meg telefon nélkül ágyba bújni és más alternatívát találni a mobilod ébresztő funkciója helyett.

Harmadik nap

Rendelj magadnak ebédet még délelőtt 11 óra előtt. 

Ha nem várod meg, amíg az éhség hatalmába kerít és inkább előre tervezel, biztosan egészségesebb ételt fogsz választani aznap.

Azzal pedig nem csak a testednek, de a lelkednek is jót teszel, ha odafigyelsz a megfelelő tápanyagbevitelre.

Negyedik nap

Ma gyakorold az optimizmust. Ha bármilyen akadályba ütközöl, vagy olyan dolog történik, ami bosszant, arra próbálj meg higgadtsággal reagálni. Állj meg egy percre, és mielőtt idegeskednél vagy bosszankodnál, tegyél fel magadnak három kérdést: Ez a dolog személyes, vagy nem? Állandó nehézség, ami hosszú távon árthat nekem? Mennyire fontos is ez az életemben?

Olvastad már?  5+1 nagyon klassz dolog, amit a nők imádnak egyedül csinálni

Ötödik nap

Készíts listát. Sorold fel azt a három a dolgot, amit a legjobban értékelsz általánosságban, vagy a saját életedben. Ezután írd le, hogy hogyan töltöd általában a napjaidat. Ha az a három dolog nincs az első néhány sorban, gondolkodj el azon, hogyan kerülhetnének oda.

Hatodik nap

Csinálj meg valamit a három dolog közül, amit tegnap leírtál. Építsd be a napodba és élvezd ki. Hisz te is tudod, hogy „mindenkinek arra van ideje, amire szeretné, hogy legyen”. Élj te is a lehetőséggel.

Hetedik nap

Itt az ideje, hogy egy kis mentális „diétát” beiktass az életedbe. A közösségi média mindenki gondolataira és önértékelésére negatív hatással bír. Ráadásul minden második ember minden ötödik percben csekkolja a telefonját. Redukáld az egész napos mobilon töltött időt napi 10 percre. Meg tudod csinálni és észre fogod venni, hogy sokkal nyugodtabb is leszel.