Ahogy a világ kezdi megérteni, hogy a környezettudatosság fontos, úgy figyel egyre több nagy márka is arra, hogy valamilyen környezetbarát gesztust tegyen a vásárlói felé. Legutóbb éppen a Spar került be a hírekbe egy nagyon fontos újításával, de számtalan olyan, itthon is jelen lévő márka létezik, amely ilyen-olyan módon visszaad a környezetnek vagy a társadalomnak.
Spar
A műanyagszennyezés jelenleg a Föld egyik legkomolyabb problémája. A legnagyobb gondot az olyan egyszer használatos termékek okozzák, mint a műanyagzacskók, szívószálak, evőeszközök. A Föld országaiban évente 5 ezer milliárd műanyagzacskót használunk el, és ha semmi sem változik, az évszázad közepére már 12 milliárd tonna műanyaghulladék árasztja el a világot.
A Spar éppen ezért ezt a problémát szemelte ki magának, és már itthon is bevezette az újítását: a szegedi, győri és tatabányai áruházaiban újrahasználható zöldség- és gyümölcstároló tasakokkal buzdítja vásárlóit a környezettudatos magatartásra.
Ezeket a zacskókat akár éveken keresztül lehet használni.
Az újítás nagy terhet vesz le a bolygóról, hiszen ha csak egyetlen ember is teljesen átáll ezeknek a tasakoknak a használatára, évente akár 200-300 darab zacskóval is kevesebbet használ.
L’Oréal
A kozmetikai és testápolási márka elsősorban a csomagolásokon újít, és igyekszik minél több újrahasznosított műanyagot felhasználni. Összességében a csomagolásokban lévő újrahasznosított műanyag mennyisége 2017-ben 33%-kal nőtt, és ezt a tendenciát tervezik fenntartani a továbbiakban is.
Bizonyos termékek esetében akár 100%-osan újrahasznosított műanyagcsomagolás is megoldható. A csoport 2007-ben elkötelezte magát a felelősségteljes és fenntartható termékcsomagolás tervezése mellett, a cél elérése érdekében pedig három fő szabályt tartanak szem előtt: a környezet kímélését, a szükséges erőforrások csökkentését és a hagyományos anyagok helyettesítését újrahasznosítható és biológiailag lebomló alternatívákkal.
IKEA
Az IKEA igencsak komoly célokat tűzött ki maga elé: az hagyján, hogy az áruházban teljesen betiltották az egyszer használatos evőeszközök és szívószálak forgalmazását, és ugyanezt bevezették az éttermekben is, de még a megújuló energia vonalán is komoly előrelépések figyelhetők meg.
A cég kitűzte célul, hogy 2020-ig több megújuló energiát termeljen, mint amennyit valójában elhasznál – ehhez nemrégiben felvásárolta Németország szélkerekeinek 25 százalékát.
Persze ezzel még nem érte el a kitűzött célt, de szépen halad az afelé tartó úton.
CCC
A cipőmárka a társadalmi felelősségvállalás útján dolgozik inkább, azon túl, hogy a gyáraikban és áruházaikban igyekeznek környezettudatos technológiákat bevezetni. A vállalat az UNICEF-et támogatja minden évben, ráadásul nem is akárhogyan: az általa szponzorált kerékpárversenyzők minden egyes megtett kilométer után egy dollárt keresnek a szervezetnek, és ez vonatkozik az edzésre és a versenyekre is. Egy versenyző egy évben akár 30 ezer kilométert is letekerhet, így ez egyáltalán nem kis összeg.
Képek forrása: 1 / 2