A munkahelyi kiégés modern korunk egyik hétköznapi problémájává lépett elő. Sajnos azonban bármennyire is általános, nem tudjuk megoldani egyik napról a másikra.
Mit tehetsz?
Leah Borski, a LifeHack szakértője szerint mindenkinek, aki munkahelyi kiégésben szenved, olyan ütemterveket kell kialakítania, ami nem csak a szakmai törekvéseket illetően kielégítő, hanem a személyes igényeknek szintén eleget tesz. Ez tehát azt jelenti, hogy a napirendünk nem csak olyan tevékenységeket tartalmaz, amik elősegítik a szakmai előrejutásunkat és pénzt keresünk velük, hanem olyanokat is, amiket valóban élvezünk.
Ha ezt sikerült prioritássá tenni, akkor az a néhány perc, amit rááldozunk, képes lesz felfrissíteni az energiáinkat és támogatja azt is, hogy összpontosítsunk. Bár a maximalistákra jellemző, hogy még ennyit sem hajlandóak kivenni a munkaidejükből, a tanulmányok azt mutatják, hogy hatékonyabban végezzük a munkát akkor, ha beiktatjuk a relaxációs szüneteket.
Fontos, hogy ebbe a felsorolásba ne csak a munkahelyi feladatok kerüljenek bele! Rögzítsd a teendőket és a tevékenységeket a saját ütemezésedben, majd sorold fel az alacsonyabb prioritású feladatokat is. Annak érdekében, hogy a váratlan dolgok se okozzanak stresszt, minden feladat között hagyj időt magadnak a tervezés során. Így bármikor be tudod iktatni az extra teendőket, vagy ami még jobb: a drága szabadidődet magadra is áldozhatod.