Legszívesebben állandóan ennél? 5 dolog, ami ezt okozhatja

Legszívesebben állandóan ennél? 5 dolog, ami ezt okozhatja

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Legszívesebben állandóan ennél? 5 dolog, ami ezt okozhatja

Az állandó éhségérzetnek, és a ténynek, hogy legszívesebben állandóan ennél valamit, pszichológiai és biológiai okai is vannak, amelyek nem feltétlenül magától értetődőek. Ha te is gyakran küzdesz a problémával, és emiatt a súlyodat sem igazán tudod szinten tartani, fontos tudnod, mi okozza a folyamatos „úgy ennék valamit” érzést!

Túl sok finomított szénhidrát

Azt mondják, a napi étkezéseket muszáj betartani, azaz se reggelit, se ebédet, se vacsorát ne hagyj ki.

Ha viszont gyakran eszel cukros finomságokat, chipset, pizzát, fehér kenyeres szendvicset, rizst vagy tésztát, akkor a probléma ezek összetevőiben keresendő! Ugyanis a finomított szénhidrátok híresek arról, hogy nem tartalmazzák a szükséges rostokat, a szervezeted gyorsan elégeti őket, a vércukorszintedet az egekbe küldi, majd hirtelen zuhanásnak indítja.

Az alacsony glükózszint viszont az éhségérzetét felelős hormonokra van hatással, így ne lepődj meg, ha egy tészta vagy csoki után nagyon hamar ennél megint.

Ezeket fontos lenne kiváltanod egészségesebb, rostban és fehérjében gazdag ételekkel (zöldségek, gyümölcsök, barna rizs, quinoa, teljes kiőrlésű ételek), és meglátod, már egy nap után csökkent az étvágyad!

 

Valójában szomjas vagy

A Psychology & Behavior felméréséből derült ki, hogy emberek sokszor rosszul reagálnak a szomjúság érzetére, és helyette esznek valamit. Olyannyira gyakori, hogy 100-ból 62 esetben így történik!

Erről az tehet, hogy a hipotalamusz az, ami az éhséget és a szomjúságot kiváltja a testedből, és megesik, hogy összekeveredik ez a két dolog egymással.

Ezért legközelebb, amikor ismét elfog az érzés, hogy úgy ennél valamit, próbáld ki, hogy helyette megiszol egy pohár vizet.

Nagy az esély arra, hogy ettől el is múlik a képzelt „éhséged”, és jobban érzed magad tőle.

Csak arra figyelj, hogy várj utána 20 percet, hogy a testednek legyen ideje feldolgozni a vízfogyasztást!

 

Stresszes vagy

A stressz rengeteg problémát okoz, sok esetben olyanokat is, amikre nem gondolnánk.

Márpedig az állandó éhségérzet is ebbe a kategóriába tartozik! Noha rövid távon az étvágyadat csökkenti az idegeskedés, hiszen közben adrenalint termel a tested ennek hatására, egy ponton túl megkezdődik a kortizol termelése is.

Utóbbi tehet arról, hogy egy stresszes nap végén nagyon éhessé válsz, és legszívesebben mindent megennél magad körül.

Ez már önmagában sem túl jó dolog, de még rátesz egy lapáttal azzal, hogy a véráramodban lévő lipideket a zsírsejtjeid kezdik el raktározni, így a hízás is könnyebben beindul.

 

Nem aludtál eleget

A munkahelyeden gyakran nasizol? Valószínű, hogy a fáradtság miatt!

Amennyiben nem alszol eleget éjszaka, a tested nem képes eleget termelni abból a hormonból, ami a teltségérzetet biztosítja neked, így viszont szinte garantált, hogy sokkal éhesebb leszel a nap folyamán.

Hogy ezen javíts valamennyit, azonnal a nasikért nyúlsz, és ha ez cukros, szénhidrátos étel, akkor bizony nem csak álmosabbá válsz, de még éhesebbé is!

 

Túl sok kajafotó

Az Instagramon rengeteg kajával, főzéssel foglalkozó profilt követsz? Akkor ne lepődj meg, hogy az étvágyad is nagyobb!

A Brain and Cognition kutatása szerint azok, akik gyakran látnak ínycsiklandó ételekről fényképeket, sokkal gyorsabban lesznek éhesek és kívánósak.

Ezt vizuális éhségnek is nevezik, és például egy finom pizzát ábrázoló kép esetén a tested azt az üzenetet továbbítja hatására az agyadnak, hogy márpedig te éhes vagy.

A végeredmény: már nyúlsz is a telefonodért, hogy rendelj magadnak egy 32 centiset!

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást