Életmód / Táplálkozás

A legjobb immunrendszert erősítő ételek

Mivel a tél ágyat vetett az egész országban, jobban ki vagyunk téve a megfázásnak, láznak, hidegrázásnak, mint máskor. Lássuk a legjobb immunerősítő élelmiszereket.

Cink

Talán a legfontosabb immunerősítő tápanyag a cink, de csak bizonyos mértékkel. A túlzott cinkfogyasztás károsíthatja is az immunrendszerünket, ezért élelmiszerek formájában juttassuk szervezetünkbe.
Fogyassz rendszeresen a következő élelmiszerekből:
– tenger gyümölcsei és sovány húsok
– tej, gabona, lencse, dió
– növényi alapú ételek, mint a kenyér, gabonafélék

Vas

A cinkhez hasonlóan, a vashiány fogékonyabbá tesz a fertőzésekre, ezért tanácsos vasban gazdag ételeket fogyasztani, amilyen gyakran csak lehet.
– a legjobb vasforrás a vörös húsokban van (marha és vadhúsok), tenger gyümölcsei, kagyló
– gabonapelyhek, kenyér
– hüvelyesek

A, C, E-vitaminok

Ezek olyan antioxidánsok, amelyek fontos szerepet játszanak az immunrendszer működésében. A C-vitamin növeli a fehérvérsejtek és az interferon nevű antitest termelését, amely leállítja a vírusok szaporodását. Az antioxidánsok csökkentik a szervezetben levő szabad-gyökök mennyiségét, amelyek károsíthatják az immunsejteket.
A-vitamint tartalmazó élelmiszerek:
– máj, tejtermék, tojás, olajos halak
– béta-karotint tartalmazó ételek, amely megtalálható a répában, de a legtöbb gyümölcsben és zöldségekben is
C-vitamint tartalmazó ételek:
– friss zöldségekben és gyümölcsökben: spenót, paradicsom, burgonya, brokkoli, eper, narancs, egyéb citrusfélék
E-vitamint tartalmazó élelmiszerek:
– búzacsíra és búzacsíra olaj, mandula, földimogyoró, avokádó, kumara

B-vitamin

A B-vitamin, folsav, B6-vitamin és pantoténsav bizonyítottan szerepet játszanak az immunrendszer működésében.
B6-vitamin megtalálható:
– húsokban, teljes kiőrlésű gabonákban, zöldségekben, diófélékben
Folsav:
– vörös bab, spenót
– máj, vese
Pantoténsav megtalálható:
– húsokban, teljes kiőrlésű gabonákban, hüvelyesekben

Fitotápanyagok

A növények termelnek fitotápanyagokat, hogy megvédjék magukat a vírusok, baktériumok, gombák, rovarok, aszály és a nap ellen. Ugyanakkor színt és aromát adnak a növényeknek. Több száz olyan növényi táplálék van, amely előnyös egészségünkre nézve.
Jelen vannak a következő növényekben:
– hüvelyesek, zöldségek
– gyümölcsök
– teljes kiőrlésű gabonák
– diófélék
– magvak
– teák
– gyógynövények
– fűszerek