Életmód / Egészség

A legjobb étrend-kiegészítők, amiket nem árt, ha beszerzel sport mellé

Ha egészségesen eszel és eleget alszol, valamint elég vizet iszol, az általános szabály az, hogy nincs szükséged plusz kiegészítőkre ahhoz, hogy megfelelően működjön a szervezeted. Más a helyzet viszont akkor, ha nekiállsz sportolni, és főleg akkor, ha komolyabban is gondolod, és heti négyszer-ötször legalább megnyúzod a szervezetedet. Ilyenkor a gyorsabb fejlődés és az izom-, valamint ízületvédelem érdekében érdemes lehet néhány étrend-kiegészítőt beszerezni – ha úgy érzed, szükséged van rájuk, ezekkel kezdd!

Fehérjepor

Nagyon sokan gondolják úgy, hogy a fehérjepor az ördögtől való, és igazából koksz, amitől óriásira fogsz nőni, de ez egyáltalán nem igaz.

Ha elkezded komolyabban is igénybe venni az izmaidat, akkor azoknak plusz fehérjére lesz szükségük ahhoz, hogy visszaépülhessenek és fejlődhessenek.

Itt jön a képbe a fehérjepor: ha nem tudsz eleget természetes formában bevinni a szervezetedbe, semmi baj nincs azzal, ha ilyet is iszol mellé. Ráadásul sok közülük nagyon finom is, és édesség helyett is tudod fogyasztani, ha éppen arra fáj a fogad.

Kép forrása: sergeypeterman/Depositphotos.com

Glutamin

A glutamin a szervezet egyik legfontosabb aminosava, meggyorsítja a regenerációt, azaz hamarabb visszatölti a szervezeted energiaraktárait, mintha nem szednéd. Ez főleg akkor lehet jó, ha hirtelen kezdesz el edzeni, és nem csak heti egyszer-kétszer indulsz neki, illetve akkor, ha komolyabb igénybevételnek teszed ki a szervezeted (például crossfit edzéseket tolsz, vagy hosszú távon futsz). Edzés előtt, után, valamint lefekvés előtt is fogyasztható.

Olvastad már?  Zsírégetés felsőfokon, avagy így kardiózz a kánikula idején

BCAA

Az izomfehérjék 35%-át BCAA-k építik fel, és ezek kezdenek el edzés közben legelőször lebomlani, így ha hosszú edzésre készülsz, vagy éhgyomorra mozogsz, mindenképp igyál közben, előtte és utána is BCAA-t.

A segítségével tovább fogod bírni az edzést, kevésbé fogsz elfáradni, ráadásul annak is csökken az esélye, hogy megéhezel közben – reggeli éhgyomros kardiónál például elengedhetetlen étrend-kiegészítő.

Ízületvédők

Mindegy, milyen ízületvédő készítményre esik a választásod, az azért alapvető, hogy edzéshez még akkor is szedd őket, ha egyébként egyelőre semmi bajuk nincs az ízületeidnek. Ezek ugyanis preventatív jelleggel is tökéletesek, azaz segítenek megelőzni, hogy elgyengüljenek az ízületeid, és később problémáid legyenek velük. Gyakorlatilag minden sporthoz ajánlottak, de a súlyemeléshez kifejezetten, hiszen ott extra terhelést kap minden egyes testrészed.