Életmód / Táplálkozás

A 7 legjobb diétás étel

Tudd meg, miképp kéne megváltoztatnod az étrendedet ahhoz, hogy megszabadulj a felesleges kilóktól!

Csirke, bab, hal

Egy kutatásban megállapították, hogy azok, akik egy nap kb. 120 gramm fehérjét fogyasztottak és mellette rendszeresen sportoltak, azok átlagosan 6,5 kilóval fogytak többet, mint azok, akik ugyanolyan mennyiségű ételt ettek, csak kevesebb fehérjét tartalmazót.

Ráadásul ők inkább a kényesebb területekről – pl. hasról, fenékről – dobták le a felesleges, miközben az izomrétegük megmaradt, ellentétben a másik csoporttal, akik inkább az izmaikból vesztettek.

Hogy miért van ez így? Állítólag azért, mert a fehérjék megemésztéséhez több energiára van szüksége a szervezetnek, így jobban dolgozik, tehát több kalóriát éget el. Emellett tovább van tőle teltségérzésünk, ezért nem folyamodunk nassoláshoz két étkezés között.

Tojás

Ha reggelire tojást fogyasztasz, akkor máris sokat tettél annak érdekében, hogy leperegjenek rólad a felesleges kilók.

Szintén a fehérjemennyisége miatt hatékony, sőt, egy külön diétát is építettek rá, viszont mivel nagyon egyoldalú, csak rövid ideig lehet ezzel a típusú fogyókúrával „játszani”.

Érdekesség, hogy tudósok megállapították, hogy ha tojást reggelizünk, akkor sokkal kevesebb kalóriát veszünk magunkhoz a nap folyamán, mivel segítségével kevésbé leszünk éhesek.

Olvastad már?  “Majd ettől lefogyok” – az 5+1 legtévesebb diétamítosz, amit el kell felejtened

Telítetlen zsírok, olajok

Mind a könnyű olajok – pl. az avokádó, illetve az olívaolaj – mind az olajos magvak nagy segítséget nyújtanak, ha farkasétvágyunk van, ugyanis zsírtartalmuknál fogva aktivizálják az olyan enzimek termelődését a gyomorban, melyek azt üzenik az agynak: elég volt az evészetből.

Tévedés azt hinni, hogy a zsírok a diéta mumusai, hiszen lassítják a szénhidrátok felszívódását, így stabilizálják a vércukorszintet, ezért csökkentik az ételek utáni sóvárgást.

Bor

Régóta köztudott tény, hogy a bornak – főleg a vörösbornak – rengeteg áldásos hatása van.

Normalizálja a vérnyomást, segíti a megfelelő szívműködést, ráadásul megvéd a kóros sejtburjánzástól is.

Ezek mellett ráadásul azok, akik megisznak egy-egy pohárral (persze csak mértékkel), azok kevésbé híznak el, mint azok, akik csupán ásványvizet kortyolgatnak.

Levesek

Bármennyire is érdekes, azok, akik levest is fogyasztanak a főétkezéseik előtt, azok akár 20%-kal kevesebb kalóriát vesznek magunkhoz egy nap, mint azok, akik kihagyják ezt az előételt.

Ez azért van, mert kordában tartja az étvágyunkat, ráadásul a méregtelenítésben is segítségünkre van, hiszen nagyrészt vízből áll, így kitűnően át tudja mosni a szervezetünket, pláne, ha olyan zöldségeket és fűszereket teszünk bele, melyek hozzájárulnak a zsírégetéshez.

Olvastad már?  Gyorsabban lefogyunk, ha csökkentjük az adagokat – A legjobb stratégiák

Grapefruit

A fogyókúrázók aduásza ez a piros húsú, kesernyés ízű gyümölcs. Sokan nem szeretik, pedig az egyik – ha nem a legjobb – zsírégető hírében áll.

Állítólag ha minden étkezés előtt elfogyasztunk belőle egy felet, akkor akár 4-5 kilótól is megszabadulhatunk. Amennyiben nagyon nem szeretjük, akkor kapható már táplálék kiegészítő formájában is.

Gabonák

A magas rost és alacsony cukortartalmú gabonapelyhek a dietetikusok szerint az egyik legjobb étel, amit reggelire, vagy vacsorára ehetünk. Különösek ajánlják azoknak, akik késő esténként szeretnek nassolni, mivel hamar helyreállítja a vércukorszintünket és elnyomja az étvágyat, ráadásul igen könnyen feldolgozza a szervezet.

Mint láthattuk, egy jó diéta nem egy-egy élelemre épül, mivel testünknek ugyanúgy szüksége van zsírokra, cukorra és szénhidrátra. A lényeg, a megfelelő arányok betartása és a rendszeres testmozgás.

Ha ez sikerül, akkor nem kell aggódnunk amiatt, ha megeszünk egy-egy csokit, vagy más édességet, hiszen normál táplálkozásnál nem jelenthet problémát a ritka bűnözés.