200 focipályányi területen, környezetbarát módon készít prémium gyümölcsleveket a magyar márka

200 focipályányi területen, környezetbarát módon készít prémium gyümölcsleveket a magyar márka

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 200 focipályányi területen, környezetbarát módon készít prémium gyümölcsleveket a magyar márka

Napjainkban egyre többször halljuk, mennyire fontos, hogy lehetőleg minőségi élelmiszerek közül válogassunk. Még jobb, amikor ezt hazai márkák termékeinek segítségével is meg tudjuk tenni.

Ha gyümölcslevekről van szó, minden kétséget kizáróan a DÉR Juice az egyik legfigyelemreméltóbb márka. Termékeik a saját hatalmas okoskertjükben termő gyümölcsökből, a fenntarthatóságot is szem előtt tartva készülnek. Szabóné Karcza Veronika, a DÉR Juice gyümölcslégyártásért felelős ágazatvezetője izgalmas történetükről, gyártási folyamataikról és jövőbeli terveikről is mesélt.

Mikor és hogyan indult a DÉR Juice története?

A DÉR Juice 4 évvel ezelőtt született meg azzal a céllal, hogy gyümölcsösünk kiváló minőségű almáiból és meggyéből készült frissen préselt gyümölcsleveit egy új, modern márka neve alatt kínálja a fogyasztóknak. A márkanevet a derecskei időjárás jellegzetessége inspirálta, a nedves mikroklímának köszönhetően ugyanis nálunk nagyon gyakori a dérképződés.

Mit jelent az, hogy a termékeitekhez felhasznált gyümölcsök okoskertben teremnek?

Gyümölcsösünkben minden fontos munkaműveletet mérésekre alapozunk. Talajszonda, talajnedvességmérő szenzorok, folyamatos mintavételen alapuló talaj- és levélanalízis, meteorológiai állomásunk és a hozzá tartozó applikáció segít abban, hogy az öntözéstől kezdve a tápanyag-utánpótlásig mindent a megfelelő időben és csakis a szükséges mértékben végezzünk.

Hogyan jelenik meg nálatok a fenntarthatóság?

A fenntarthatóság nagyon fontos szerepet kap a gyümölcsösünkben és a feldolgozás során egyaránt. Gyümölcsfáinkat a természettel összhangban gondozzuk. Nagy hangsúlyt fektetünk a biológiai növényvédelemre, és madárbarát kertként 1400 madárodúval, érintetlen cserjésekkel és télen madáretetőkkel érjük el, hogy a madarak jól érezzék magukat nálunk és besegítsenek a kártevők elleni küzdelembe. 

Méhészekkel együttműködve minden tavasszal számos kaptár kerül betelepítésre. Ezek a méhcsaládok dolgoznak a virágok természetes beporzásán. Jégvédő hálókkal nemcsak a jégkár elleni védelemről, hanem a mikroklíma szabályozásáról és a napégés megelőzéséről is gondoskodunk. Ahogyan említettem, folyamatosan ellenőrizzük a levelek és a talaj tápanyagszintjét is. Csak a szükséges tápanyagokat pótoljuk – ezzel minimalizálva az ökológiai lábnyomunkat. 

Feldolgozás során minimális a víz- és energiafelhasználásunk. Az üzemben és a hozzá tartozó irodában – amikor csak lehetséges – természetes fénynél dolgozunk, egyébként pedig LED-lámpákkal, energiatakarékos égőkkel oldjuk meg a világítást. Emellett a gyártás során prémium üveges termékeink csomagolásához újrahasznosítható üvegpalackokat és fémkupakokat használunk – a műanyagmentesség jegyében.

DÉR Juice

Hol érhetőek el a termékeitek?

Országosan minden Auchan és Interspar áruház polcain megtalálhatóak a termékeink. Emellett pedig számos olyan delikátesz és vendéglátóhely kínálatában jelen vagyunk, ahol fontos az, hogy minőségi termékek szerepeljenek a termékkínálatban, és akiknek az értékrendje a mi értékeinkhez hasonló.

Mely gyümölcsleveitek a legnépszerűbbek?

A natúr, 100%-os almalé az örök klasszikus, emellett nyáron népszerűek a fanyarabb ízvilágú gyümölcslevek, mint amilyen a bergamottos almalé. Almás céklalevünk az egészségtudatos fogyasztók, őszibarackos almalevünk pedig a gyerekek nagy kedvence.

DÉR Juice

Személyesen is van lehetőség megcsodálni a birtokotokat?

Személyes kirándulásra a Derecskei Élménykert programjainak keretében, csoportosan van lehetőség. Kollégáink örömmel segítenek a látogatás megszervezésében.

Mivel biztatnátok más vállalkozókat a zöld fejlődésre?

Hiszünk abban, hogy ezt a bolygót az unokáinktól kaptuk kölcsön, emellett minden komoly vállalkozónak be kell látnia azt is, hogy hosszú távon a felelős kertgazdálkodás és feldolgozás az egyetlen járható út környezetvédelmi és gazdasági szempontból is.

Mely eddig kapott visszajelzésekre emlékeztek vissza a legszívesebben?

Rengeteg jóleső visszajelzést kapunk nap mint nap, de persze mindig lesznek kedvencek, amik vissza-visszatérnek és végül beépülnek a márka identitásába is. A DÉR Juice – és elődje, a Derecskei Gyümölcsös – fogyasztóitól gyakran érkezett ez a szívmelengető megjegyzés: „ez a gyümölcslé olyan, mintha almába harapnánk”, „olyan, mintha frissen, fáról szedve ennénk a gyümölcsöt”. Az új márka megszületése után pedig többen megjegyezték, hogy örülnek annak, hogy végre van itthon egy 100 százalékig magyar tulajdonban lévő minőségi gyümölcslé, ami nemcsak szemléletében, de dizájnjában is felveszi a versenyt a nyugati márkákkal.

DÉR Juice

Milyen jövőbeli terveitek vannak?

A tanulás és fejlődés a DÉR Juice alapértékeinek egyike. Folyamatosan új fejlesztéseken dolgozunk. Jelenleg legújabb ízeink bevezetése zajlik. Mangós almalevünk már május vége óta elérhető. Az új gyümölcslevek mellett pedig tervezünk egy teljesen új termékcsaládot is. Gyártástechnológia területén szintén zajlanak fejlesztések: egyedi technológiai gépsorunk kiépítése is a közeli tervek között szerepel.

VIDEO Közvetlen járat Budapestről: ezekkel a látnivalókkal csábít Tirana

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!