Kelkáposzta chips: egészséges nasi, ami köretként is kiváló

Kelkáposzta chips: egészséges nasi, ami köretként is kiváló

Címlap / Életmód / Receptek / Kelkáposzta chips: egészséges nasi, ami köretként is kiváló

A kelkáposztáról sokaknak még mindig azok a sok esetben furcsa szagú és állagú menzás főzelékek és levesek jutnak eszükbe, amelyeknek nagy szerepe van abban, hogy az emberek akár egész életükre is ódzkodjanak ettől a zöldségtől. Pedig a kelkáposztát egyenesen a leveles zöldségek királynőjének is szokták nevezni, és igazán jó főzelék, leves, saláta, vagy – ahogyan mostanában egyre elterjedtebb – chips is készíthető belőle.

Miért olyan egészséges a kelkáposzta?

A kelkáposzta határozottan az egyik legegészségesebb és legtáplálóbb növény, amit fogyaszthatsz. Tele van ugyanis mindenféle jótékony vegyülettel, amelyek közül néhánynak erős gyógyhatású tulajdonságai is vannak. Rendkívül magas az A-, K- és C-vitamin tartalma, de jelentős mennyiségű B6-vitamin, mangán, kalcium, réz, kálium és magnézium is tartalmaz.

A kalóriatartalma viszont hihetetlenül alacsony, így szinte bármilyen diétába is beilleszthető.

Olyan erős antioxidánsokkal van tele, mint a kvercetin és a kaempferol, így védi a szívet, csökkenti a vérnyomást, és a test természetes védekezőképességét is erősíti. A csontok egészségének megőrzése szempontjából is fontos tápanyagokat szállít, az oxalát tartalma viszont alacsony, ami megkönnyíti a benne található ásványi anyagok felszívódását. Magas lutein és zeaxantin tartalma pedig a szem egészségének megőrzését támogatja.

Alleksana/pexels.com

Ha le szeretnél adni néhány kilót, de közben nem vágysz semmilyen sanyargató étrendre, akkor az is segíthet, ha rendszeresen eszel kelkáposztát. Ahhoz viszonyítva ugyanis, hogy 100 grammja átlagosan csak 27 kalóriát tartalmaz, remekül eltelít, közben pedig a benne található rengeteg értékes tápanyagnak köszönhetően – más, alapvetően egészséges élelmiszerekkel együtt fogyasztva – nem fogod azt érezni, hogy bármiben is hiányt szenved a szervezeted.

Hogyan készíthetsz belőle chipset?

Hozzávalók:

  • 250 gramm kelkáposzta
  • 3 evőkanál olívaolaj
  • 1 teáskanál citromlé és egy bio citrom héja
  • Ízlés szerint Cayenne-bors, chili pehely, szezámmag, füstölt só, füstölt paprikapor

Elkészítés: 

  1. Melegítsük elő a sütőt 130 fokra. 
  2. A kelkáposztát alaposan mossuk meg, szárítsuk meg alaposan, és távolítsuk el a kemény szárát. Ezután aprítsuk falatnyi darabokra.
  3. Helyezzük a levéldarabokat egy tálba, és locsoljuk meg olívaolajjal, citromlével, majd hintsünk rá sót. Ízlés szerint megszórhatjuk még Cayenne-borssal vagy más fűszerrel- amilyen ízvilág a legközelebb áll hozzánk vagy a vendégeinkhez, úgy alakítsuk.
  4. A leveleket terítsük el egy, vagy a mennyiségtől függően két sütőpapírral bélelt tepsiben, és süssük nagyjából 20-30 percig. Körülbelül 10 perc múlva fordítsuk meg a chipseket. A sütési idő a chips állagától függően változhat. Ahhoz, hogy szép és ropogós legyen, néhány percenként nyissuk ki a sütő ajtaját, hogy a felesleges gőz távozzon, a falatkák pedig ne barnuljanak meg.
  5. Vegyük ki a falatkákat a sütőből, és hagyjuk kihűlni. Ezután tálaljuk egy tálban. Ízlés szerint chili pehellyel, szezámmaggal, füstölt sóval vagy füstölt paprikaporral is meghinthetjük, de egy citromos-majonézes mártogatós is remekül illik hozzá.
Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást