5+1 kalóriaszegény fogás, amit mindig el tudsz készíteni – akár maradékokból is

5+1 kalóriaszegény fogás, amit mindig el tudsz készíteni – akár maradékokból is

Címlap / Életmód / 5+1 kalóriaszegény fogás, amit mindig el tudsz készíteni – akár maradékokból is

1. Miso levesek

Ha kedveled a különleges, de mégis intenzív és finom leveseket, akkor a japán jellegű ételeket imádni fogod. Ezekbe a finomságokba nem kerül semmilyen hozzáadott zsiradék, csupán sok-sok fűszer és zöldség – ennek köszönhetően lesznek olyan laktatóak.

Érdemes alaplét használnod, lehetőleg szintén zöldségeset, amiből kihagyhatatlan egy kevés szójaszósz és a miso. Ez utóbbi talán újdonság lesz a konyhádban, de érdemes rá beruháznod, mert öntetként, mártásként is nagyon finom, valamint egészséges.

Ezekből készül tehát a miso leves alapja, amibe aztán bármilyen friss zöldséget, leves zöldet, vagy akár gombát beletehetsz. Semmit sem kell sokáig forralni, minden inkább roppanós, kellemes maradjon! Fűszerezz intenzíven, akár csípősen, és ha nem akarsz mindenáron spórolni a kalóriákkal, akkor egy kis mie tésztával dobd fel a fogást.

Miso leves
istockphoto

2. Burrito

A burrito lehet nagyon rossz választás a kalóriaszegény fogások tekintetében, hiszen sokszor rendkívül zsíros mindaz, ami belekerül. Ugyanakkor otthon is készíthetsz alakbarát burritot, akár vacsorára is, és ehhez a konyhai maradékokat egyaránt felhasználhatod.

Mi a legtöbbször friss zöldségeket, valamint tofut, pirított szójakockákat szoktunk beletenni, de utóbbiak nélkül is tökéletes választás.

Fontos, hogy az öntet, amit használsz, minél természetesebb legyen: jó ötlet a hummusz, vagy akár az avokádókrém, ezekkel bátran megkenheted a burriót, mielőtt megtöltenéd.

Szintén nagyon jó újrahasznosítás szempontjából a quesadilla, feltéve, hogy ugyancsak alakbarát tölteléket teszel bele. Mi múltkor maradék chili sin carnéval töltöttük, előtte pedig egy paradicsomos-spenótleveles tölteléket készítettem hozzá. Mindig arra tekints alapként, ami egyébként is a rendelkezésedre áll a hűtőben.

Burrito maradékból
istockphoto

3. Buddha tálak

A Buddha tálak nem olyan régen lettek népszerűek, de ha követed az online recepteket, az elmúlt időszakban nagyon elterjedtek. Ennek az oka az, hogy sokkal átláthatóbb, tervezhetőbb formáját jelentik az étkezésnek, hiszen egy Buddha tálat nem ömlesztve, hanem gondosan kimérve, összetevőnként állítunk össze.

Ez lehetővé teszi, hogy pontosan kövesd, miből mennyit eszel, miből áll össze az adott fogás, és ha már jártas vagy a kalóriák világában, azt is megbecsülheted, mennyi energiát viszel be általa. A Buddha tál egyúttal arra is jó, hogy eltüntesd otthon a maradékokat, és semmi se landoljon a kukában.

Ha maradt egy adag rizs, egy marék kukorica, vagy bármilyen más zöldség, akkor az máris rákerülhet a tálra. Öntet nélkül is tökéletes, de ha készítesz hozzá egy finom mártást, az remekül összehozza az ízeket. 

Buddha tál
istockphoto

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást