Életmód / Receptek / Táplálkozás

5 isteni diétás püré, amivel leválthatod a burgonyapürét

5 isteni diétás püré, amivel leválthatod a burgonyapürét

A burgonyáról Európa az 1500-as évek végéig azt sem tudta, micsoda, ugyanis Dél-Amerikából hozták be a spanyol konkvisztádorok. A krumplit könnyebb termeszteni, mint a gabonaféléket, ezért kétszáz év alatt a legnépszerűbb terménnyé vált, hiszen a szegény parasztemberek elsőszámú étele lett. A krumplit mindenhogy szeretjük: főve törtkrumplinak, sütve rósejbninek, de talán mégis a burgonyapüré a legnépszerűbb. A gond az, hogy a krumpli nem a legegészségesebb zöldség és ami a szegény parasztembereknek régen előnyére vált, az nekünk ma már sajnos nem annyira, ugyanis eléggé hizlal. A jó hír az, hogy sok másik zöldséggel helyettesíthetjük és az elkészítése is egyszerű.

Az alternatív püré első lépése az, hogy a zöldséget megtisztítjuk és kis kockákra vágjuk. Forrásban levő sós vízbe dobva felforraljuk, majd addig főzzük, amíg megpuhul annyira, hogy egy villát könnyen beleszúrhatunk. Ez a zöldségtől fűggően 3-15 perc lehet. A víz leszűrése után adjunk hozzá kókuszzsírt vagy olívaolajat, sót és borsot és alaposan dolgozzuk össze a hozzávalókat botmixerrel. A pürénket kedvünk szerint ízesíthetjük még egyéb zöldségekkel és fűszerekkel mint a koriander, kakukkfű, tárkony, snidling, rozmaring, kömény, sáfrány, petrezselyem, fokhagyma, paprika, curry vagy zsálya. Továbbá magokkal, sajtokkal és húsfélékkel is feldobhatjuk, mint sültszalonna vagy kolbászdarabok, dió, parmezán vagy szezámmag.

Az alábbi öt isteni, egészséges és diétás pürével leválthatod a burgonyapürét.

Brokkoli

A brokkoli gyorsan megfő és könnyen turmixolható, így igazán hálás alternatíva, ráadásul nagyon finom is.

Fontos, hogy főzés után jól kirázzuk belőle a vizet, mert ez a zöldség már alapból magas víztartalommal rendelkezik.

A brokkolipüré mindig elég lágy és folyós, tehát aki vastagabb állagra vágyik, ne ezt válassza. A brokkoliban nagyon kevés a kalória és a szénhidrát, viszont annál több a C- és az A-vitamin.

A zöld pürét látva sokan viccelődnek, hogy bébiétel, de ha megkóstolják, biztosan elkérik majd a receptet.

 

Karfiol

A karfiol is nagyon hamar megfő és fehér színe miatt szinte megszólalásig – vagy megízlelésig – olyan, mint a krumplipüré.

Íze lágy és selymes, így nem kell majd hozzá sok kókuszolaj vagy só-bors, hogy finom legyen, viszont az előbb felsorolt fűszerekkel bátran varázsolhatjuk markánsabbá.

Nem hizlal, viszont gazdag C-vitaminban, így remek választás.

 

Zellergumó

Elég kemény gyökér, így kicsit nehezebb feldarabolni, mint a brokkolit vagy a karfiolt és 15 perc kell neki, mire puhára fő, viszont a remek íz miatt megéri.

Nagyon kevés benne a kalória és a legtöbb fűszer „jól áll neki”.

Ha valaki szereti a szilárdabb pürét, a zeller tökéletes alapanyag.

 

Japán édesburgonya

Az édesburgonya az elmúlt évek méltán népszerű superfood-ja, ami telt ízével és fehér színével remek püré-alap.

Feldarabolás után egyből tedd vízbe, hogy ne barnuljon meg.

Ugyan több kalória van benne, mint az előbb említett zöldségekben, de közel sem annyi, mint a hagyományos burgonyában, ráadásul négyszer annyi vitamint tartalmaz, így igazán minőségi csere.
 

 

Paszternák

A paszternák a fehérrépa rokona, de vastagabb és édesebb nála. A levele nem fogyasztható, íze viszont sokkal teltebb és erőteljesebb, annakidején Európában sokkal népszerűbb volt, mint napjainkban, pont a burgonya megjelenése szorította vissza használatát.

A krumpli remek alternatívája szinte minden ételben.

Darabolni, főzni és pürésíteni könnyű és azért is szeretjük, mert alacsony kalóriatartalmú és sok benne a C-vitamin.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást