5 étel és ital, ami sajnos nagyon gyengíti az immunrendszered

5 étel és ital, ami sajnos nagyon gyengíti az immunrendszered

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 5 étel és ital, ami sajnos nagyon gyengíti az immunrendszered

1/5 Gyorskaják és egyes készételek

Tudjuk jól, hogy a gyorskaják nem tesznek jót a szervezetünknek, de általában úgy vagyunk vele, hogy nagyjából hetente egyszer belefér.

Azonban szakértők úgy vélik, ha valaki rendszeresen fogyasztja ezeket a zsíros, egészségtelen ételeket, a testét is rengeteg káros hatásnak teszi ki vele.

Sőt, egyes kutatások szerint ha sokszor juttatsz be gyors kaját a szervezetedbe, annak hatására a tested szép lassan hozzászokik, átprogramozódik, majd a lehetséges veszélyforrásokkal szemben egészen máshogy reagál, mint kellene; ezáltal pedig nem biztosít kellő védelmet sem a betegségekkel szemben.

Fast food
istockphoto

2/5 Nátrium-glutamát

A nátrium-glutamát (másnéven MSG vagy E621) egy olyan ízfokozó, ami a legtöbb ételt rendkívül finommá teszi, és bár konyhai idegméregként is nevezik, mégis sok élelmiszerben jelen van.

Ilyenek a fűszerkeverékek, készételek, ételízesítők egy része is, hiszen egyelőre az az álláspont, hogy egészséges étrend mellett kis mértékben fogyasztva nem okoz problémát.

A gond viszont ott kezdődik, hogy fogalmad sincs arról, az általad használt alapanyagok közül is sokban jelen van, és úgy fogyasztasz belőle többet a kelleténél, hogy észre sem veszed.

Ennek tünete lesz aztán a migrén, a hányinger, hasmenés, asztma, és az allergiás tünetek, amelyek mind gyengítenek az immunrendszereden. Nézz utána, hogy amit eszel, mit tartalmaz, hogy kiszűrd az étrendedből!

3/5 Alkoholos italok

Észrevetted már, hogy ha egy kicsit többet ittál a kelleténél, másnapra nagy valószínűséggel megbetegszel? Ez nem a képzeleted szüleménye – az alkoholnak rendkívül káros hatása van az immunrendszeredre!

Problémát okoz a T- és B-sejtek termelésében, valamint gyengíti a makrofágok funkcióit; mindkettőnek egyébként az lenne a feladata, hogy felvegye a küzdelmet a testedbe bejutó kórokozókkal.

Arról nem is beszélve, hogy az alkohol miatt sokkal rosszabbat és kevesebbet tudsz aludni, ami rendkívül káros a szervezeted ellenállóképességére nézve, hiszen nincs lehetősége a testednek regenerálódni.

Hiába passzol a vacsorához a bor, most inkább készítsd belőle fröccsöt, vagy mellőzd teljesen!

Zukordrazsé
istockphoto

4/5 Minden, ami cukros

Először is szögezzük le: a cukrot nem kell teljes egészében kiiktatnod az étrendedből. A gond inkább ott kezdődik, ha túl sokat viszel be ebből a szervezetedbe üdítőitalokkal, desszertekkel, különböző csokoládékkal.

Már csak azért is, mert a cukor ideális környezetet teremt a testedben a baktériumoknak, gyorsabban tudnak növekedni, és nehezebben küzdi le őket az immunrendszered.

Ráadásul minél több a cukor a testedben, annál nehezebben jut el a C-vitamin a sejtekhez, amelyeknek szükségük lenne rá az ellenállóképesség erősítése végett.

Azt mondják, egy teljes detoxhoz 10 napot kellene kibírnod finomított cukor nélkül, hogy utána átállhass a természetes formában megtalálható cukorra, azaz a gyümölcsökre, és ne érezd úgy, hogy nagyon kívánod az édességeket.

5/5 Túl sok glutén

A glutént, akárcsak a búzát és az árpát, a testednek nem kis erőfeszítésébe telik megemészteni. Amikor a glutén bejut a szervezetedbe, az egyik alkotóeleme (a gliadin) különböző folyamatokat indít be a testedben, és megnöveli a zonulin szintedet.

Amikor ebből több lesz, mint kellene, a védelmi funkciók gyengülnek, és sajnos olyan káros, mérgező anyagok és egyéb veszélyes összetevők kerülhetnek a véráramodba, amelyek nem kívánt hatást váltanak ki az immunrendszeredből.

Ezáltal gyengébbnek érzed magad, kimerültté válsz, és rossz lesz a közérzeted – ráadásul ez nem csak azoknál igaz, akik érzékenyek rá! Ha túl sok glutént eszel napi szinten, ne lepődj meg, ha gyengül az immunrendszered is.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást