VIDEO Ezek a szerencsehónapjaid 2024-ben
Manapság nagyon sokan vágnak bele a blogolásba annak reményében, hogy valahogyan majd sikerül hirdetőket találniuk, aztán pedig még többen adják fel azért, mert nem sikerült. Pedig, ha okosan csinálod a blogolást bevetéli forrássá alakíthatod, csak éppen nem mindegy, hogy milyen üzleti modellt alkalmazol. Mi hoztunk neked néhány tippet, amikkel a blogolás garantált bevételt hozhat a számodra.
Szervezz tréningeket!
Jó, ehhez azért már szükség van arra, hogy legyenek olvasóid és persze az sem utolsó, ha van olyan téma, aminek valóban a szakértője vagy, amiről rendszeresen publikálsz. Ha van ilyen és úgy érzed igazán profi is vagy benne, akkor bátran szervezz rendszeresen tréningeket a követőidnek.
Ha az első jól sül el, akkor onnantól kezdve akár minden hónapban szervezhetsz egy-egy kisebb csoportos tréninget. Sok sikeres blogger alkalmazza ezt a megoldást, többen éppen a blogolást vagy a kreatív, érdekes, figyelemfelkető posztok készítésének tudományát igyekeznek átadni a követőiknek.
Ha azonban Te kreatív blogger vagy, mondjuk ékszereket készítesz, akkor nyugodtan szervezhetsz kreatív műhelyeket is, ahol megtanítod a technikát a követőid számára.
Online oktatás
Ez egy picit hasonló a tréningekhez, annyi különbséggel, hogy ezek az oktatások online keretek között valósulnának meg.
Ha van egy konkrét téma, aminek igazán a szakértője vagy, akkor a tanfolyamodat mindenképpen arra építsd fel: a tanfolyam épülhet egy zárt blogra, de lehetnek akár pdf alapú leckék is, amiket nyilvánvalóan csak az előfizetők számára küldesz majd ki.
Ha pedig elég elszánt vagy és a követőbázisod is egyre csak növekszik, akkor tarthatsz élő online előadásokat vagy webináriumokat is.
Előfizetős blog indítása
Azoknak a követőidnek, akik hűségesen veled tartanak ajánlhatsz egy exkluzív tagságot is, melyre, ha „jegyet” váltanak garantáltan extra tartalomhoz jutnak majd tőled.
Ez lehet akár havi vagy akár éves előfizetés is, bátran csatolhatsz hozzá klubtagságot is, aminek a lényege, hogy a téged olvasó közösség tagjai nem csupán különleges tartalomhoz jutnak, hanem akár barátságot is köthetnek a hasonló érdeklődésű személyekkel.
Fitness, egészséges táplálkozás vagy akár sport témában rendkívül hasznos lehet egy ilyen zárt terület, kvázi fórum, ahol akár intimebb, bensőségesebb beszélgetés is folyhat.
Webáruház indítása
Mialatt egy blog olvasótábora folyamatosan formálódik, az idő alatt tulajdonképpen létrejön egy közösség, akik az iránt a téma iránt érdeklődnek, melyet te képviselsz.
Példának okán egy gasztroblog esetén szó esik a különféle fűszerezésről, konyhai eszközökről. Gondolj csak bele, mi lenne, ha ezeket a kiegészítőket az olvasóid nálad is meg tudnák vásárolni? Persze azért ez igényel némi szervezőkészséget, hiszen fel kell kutatni azokat a partnercégeket, akiknek a termékeit egyfelől szívesen forgalmaznád, másfelől pedig nyitottak az együttműködésre, de a vállalkozás egyáltalán nem lehetetlen.
Ráadásul egy ilyen projekt esetén az induló webáruház csődjétől sem kell félned, hiszen arról egy percig sincs szó, hogy nincs kinek eladnod a terméket, ugyanis neked már van egy olvasótáborod, így már a kezdet kezdetén hatékonyan lesz képes működni az áruházad.
Magazin
Ha már jó ideje vezeted a blogodat, akkor egészen biztosan felhalmozódott már a tárhelyeden egy jókora mennyiségű tartalom. Ezekkel érdemes volna kezdeni valamit, nem gondolod?
Ha pedig szeretnél egy-egy témáról mélyebben is írni, akár szakértőket is megszólaltatni, akkor bátran kiegészítheted a blogodat egy magazinnal is, ami lehet papír alapú, de akár online fizetős magazin is, amit könnyedén létrehozhatsz például a FlippingBook segítségével.
A magazinhoz nyugodtan kérheted más bloggerek segítségét is, akik szívesen publikálnának nálad megjelenését cserébe, de gondolkodhattok valamilyen barter megoldásban is, hiszen a win-win szituáció mindenkinek csak jó.
Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!