Hogyan kezeljük az érzelmi másnaposságot?

Hogyan kezeljük az érzelmi másnaposságot?

Címlap / Életmód / Egészség / Hogyan kezeljük az érzelmi másnaposságot?

Bánat, szerelmi csalódás, honvágy – mind olyan dolgok, amelyek jelentős érzelmi hatást gyakorolnak ránk. Az, hogy a negatív érzések meddig maradnak bennünk, és általuk hogyan cselekszünk, attól függ, milyen stratégiánk van a kezelésükre. Beszélhetünk az érzelmi másnaposság állapotáról is, amikor helytelen módon dolgozzuk fel ezeket az érzéseket, nem tudjuk elengedni őket, és ez akár a későbbi döntéseinkre is negatívan hat.

Az érzelmi másnaposság kezelésére is vannak helyes stratégiák, amelyek lényege a tudatosság. Ez segít, hogy ne seperjük a gondjainkat a szőnyeg alá, ne elfojtsuk magunkban ezeket, hanem megpróbáljunk tenni azért, hogy megéljük őket, átgondoljuk, cselekedjünk jól és elengedjük. Az alábbi tippekkel ez biztosan sikerülni fog.

Tudatos figyelem

Maradjunk egyedül, csendben egy időre, és engedjük szabadjára magunkban a rossz érzéseinket.

Figyeljük meg, hogyan hat ez a testünkre, milyen fizikai hatással van ránk – lüktet a fejünk, összeszűkül a gyomrunk, hányingerünk lesz, felgyorsul a pulzusunk, esetleg valamilyen más tünetet tapasztalunk?

Akár írjunk naplót arról, hogyan érezzük magunkat, hogy könnyebben orvosoljuk majd a problémákat a jövőben.

Keressük meg magunkban ezeknek a kiváltó okát vagy okait, és próbáljuk meg a tudatunkban összekapcsolni a lelki problémát és a fizikai szimptómákat, hogy ezentúl jobban tudjuk dekódolni, miért jelentkeznek.

 

Szeressük a rossz érzéseket

Ez egy kicsit furcsa tanácsnak tűnhet, de megéri gyakorolni: a rossz érzéseinkre ugyanúgy szükségünk van, mint a jókra, különben nem tudnánk értékelni számos helyzetet, nem lenne negatív tapasztalatunk, amely megvéd bizonyos esetekben.

Nagyon nehéz, de jól járunk vele, ha megpróbáljuk nagyobb képként nézni a helyzetet, és próbáljuk megfejteni, mit nyerhetünk azzal később, hogy most ebben az állapotban vagyunk.

Ez is hozzájárulhat ahhoz, hogy el tudjuk engedni a fájdalmakat.

 

Meditáljunk

Meditációval is sokat segíthetünk azon, hogy távozzanak belőlünk a negatív érzések: a meditáláshoz ugyanis le kell csillapítanunk az elménket, amelyhez el kell engednünk egyesével a bennünk kavargó gondolatokat.

Ha rendszeresen meditálunk, azt vehetjük észre, hogy kevesebbet foglalkozunk majd az apró bosszúságokkal, így jobban tudunk fókuszálni a nagyobb bajok megoldására, több energiánk marad ezekre.

 

Legyünk magunkkal kedvesek

Ha rosszul érezzük magunkat, jól esik egy baráti beszélgetés, amikor kibeszélhetjük a bánatunkat. Jó lenne, ha ez minden esetben megoldaná a problémánkat, de sajnos sokszor visszatérnek a gondok, és újra elkezdjük magunkat érzelmileg emészteni.

Ilyenkor legyünk kedvesek magunkkal, adjunk saját magunknak baráti tippeket, jótanácsokat, és legyünk türelmesek önmagunkkal szemben.

Fogadjuk el, hogy nem megy gyorsan az elengedés, kell hozzá idő, de ha a szándék már megvan, akkor működni fog.

Tekintsünk a problémákon túlra

Az érzelmi másnaposságból az egyik legjobb kiút, ha megpróbáljuk még jobban értékelni az életünket. Vessünk számot, milyen jó dolgok történnek velünk, minek örülünk, miért vagyunk hálásak.

Ezekkel természetesen nem a rossz érzéseinket kell elnyomnunk, hanem amikor már ezeket majdnem teljesen el tudtuk engedni, akkor tudatosabban engedjük be a jó dolgokat is újra, éljük meg a pozitív érzéseket is, ne csak a rosszakat.

Ez valószínűleg nem fog a négy fal között menni, helyette inkább menjünk ki a természetbe, sétáljunk a városban, hogy az apró szépségeket, örömöket jobban észre tudjuk majd venni.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást