Gyulladáscsökkentő és rákmegelőző: most mindenhol kapható a csodagyümölcs

Gyulladáscsökkentő és rákmegelőző: most mindenhol kapható a csodagyümölcs

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Gyulladáscsökkentő és rákmegelőző: most mindenhol kapható a csodagyümölcs

Finom és édes – kell ennél több érv egy kis sárgadinnyézéshez? Mi tudunk még néhányat, mert utánanéztünk, milyen kedvező hatásai vannak a szervezetedre ennek az ínycsiklandó gyümölcsnek.

Ideális vérnyomás

A sárgadinnyében lévő rost, kálium, C-vitamin és kolin mind a szíved és az érrendszered egészségét védi. Nem mindenki tudja sajnos, hogy a káliumbevitel növelése éppolyan fontos az optimális vérnyomás eléréséhez s megtartásához, mint a sómennyiség csökkentése. 

Rákmegelőző hatás

A béta-karotinban gazdag étrend rendkívül hatékonynak bizonyul egyes rákfajták megelőzésére – a vastagbél- és a prosztatarákkal az élen, tehát utóbbi miatt érdemes a pároddal meg az apukáddal is etetned. 

Fontos, hogy a béta-karotint lehetőleg természetes forrásból pótold, amire a sárgadinnye mellett például a sárgarépa és a sütőtök is kiváló, hiszen az étrend-kiegészítők pozitív hatása egyelőre nem bizonyított.

Kiváló emésztés

A rostban és nedvességben gazdag sárgadinnye szuper nassolnivaló mindenkinek, hiszen hozzájárul a székrekedés megelőzéséhez, a bélperisztaltika mozgásban tartásához, valamint a táplálékok tápcsatornában töltött úgynevezett tranzitidejének rövidüléséhez. 

Mindez nemcsak laposabb hasat jelent, hanem jobb egészséget és kellemesebb közérzetet is egyben.

Még több folyadék

Sokan elkövetik a hibát, hogy nem számítják bele a napi folyadékbevitelbe a szilárd élelmiszerek nedvességtartalmát. Pedig korántsem mindegy, mit eszel a nyári forróságban! A magas víztartalmú sárgadinnye lényeges mennyiségű folyadékot juttat a szervezetedbe. 

Persze, ez nem azt jelenti, hogy ne lenne érdemes legurítani mellette egy hatalmas pohár vizet… Csak szólunk, hogy ilyen szempontból is jobb csemege, mint a feldolgozott édességek.

Gyulladáscsökkentő hatás

Említettük már, hogy a sárgadinnyében lévő kolinnak kulcsszerepe van a zsírmolekulák megfelelő szállításában.

Ez a vegyület azonban más feladatot is ellát a szervezetben: hozzájárul a jó alváshoz, a megfelelő izomteljesítményhez, valamint javítja a memóriát és a tanulási képességet

Sőt, ha mindez még nem volna elég, gyulladáscsökkentő hatása is van – krónikus betegség esetén tehát még fontosabb, hogy egyél belőle!

Gyönyörű bőr és haj

Az A-vitamin tartalmú finomságok – köztük a sárgadinnye is – hozzájárulnak a faggyúmirigyek megfelelő működéséhez.

A faggyú feladata, hogy természetes védőréteget képezzen a bőrödön (illetve a fejbőrön keresztül a hajadon is), így megóvja azokat a kedvezőtlen környezeti hatásoktól.

Az A-vitamin egyébként mindenféle testsejt növekedéséhez szükséges, beleértve a hámsejteket is.

Asztma ellen

Bizonyos tápanyagok rendszeres fogyasztása esetén bizonyítottan csökken az asztma kialakulásának veszélye.

Ezek egyike a béta-karotin, ami elsősorban a narancssárga húsú zöldségekben és gyümölcsökben található meg, továbbá a leveles zöldekben. 

A C-vitamin ugyancsak csökkenti a légúti gyulladás kockázatát, amiből a sárgadinnye mellett például citrusfélékből tankolhatsz fel.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást