Ami a testeddel történik, ha 1 hónapig nem eszel cukrot és finomított szénhidrátot

Ami a testeddel történik, ha 1 hónapig nem eszel cukrot és finomított szénhidrátot

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Ami a testeddel történik, ha 1 hónapig nem eszel cukrot és finomított szénhidrátot

Nem véletlenül nehéz lemondanunk a cukorról

Oka van annak, hogy a cukorfogyasztás elhagyása nehéz: egyrészt finom, másrészt pedig hatására az agyban lévő opioid receptorok aktiválódnak, ami az agy jutalmazási rendszerét is beindítja. Más szavakkal, a cukor átmenetileg képes érzelmileg feltölteni, de a túlzott fogyasztása fejfájáshoz, gyengeséghez és akár a hormonális egyensúly hiányához is vezethet.

Nem mindegy, milyen eredetű cukrot és szénhidrátot fogyasztunk

Fontos azonban megjegyezni, hogy a feldolgozott cukrok eltérnek a gyümölcsökben, a mézben és az édesítetlen tejben található cukroktól. A finomított cukrokat, más néven a szacharózt a cukornád és a cukorrépa feldolgozása során hozzák létre. Fehér liszt vagy fehér cukor formájában felhasználva finomított szénhidrátot tartalmazó élelmiszerek is készülnek belőlük. Magas kalóriatartalmúak és nincs valódi tápértékük, míg a természetes cukrokban vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaznak.

A pékáruk, a szénsavas üdítők, és a csomagolt harapnivalók sok esetben nagy mennyiségű hozzáadott cukrot tartalmaznak. Az első falat vagy korty után kielégítő ízűek, de őszintén érezted már valaha úgy több pohár cukros ital vagy egy tálca sütemény elfogyasztása után, hogy jól esett a gyomrodnak? Valószínűleg nem.

Fnomított cukorfogyasztás hátrányai
stock_colors/istockphoto.com

1 hónap cukor és finomított szénhidrátok nélkül, de hogyan?

A cukor és a finomított szénhidrátok kedvezőtlen hatásai miatt több olyan kihívás is terjed a közösségi médiában, amely arra ösztönöz, hogy 1 hónapig hagyj fel a fogyasztásukkal. A legtöbb hasonló irányelvekkel rendelkezik. A fő cél az, hogy 1 hónapig megvonjuk magunktól az összes hozzáadott cukorforrást, beleértve a finomított szénhidrátokat. 

A természetes cukrot tartalmazó zöldségek, gyümölcsök és tejtermékek természetesen fogyaszthatóak. A cukros reggeli gabonaféléket, fagylaltokat, süteményeket, szénsavas üdítőket és kávéitalokat viszont, ha kipróbálod a kihívást, el kell hagynod. Cukoralternatívák, édesítőszerek és cukormentes termékek persze ezen időszak alatt is szóba jöhetnek. Tehát szó sincs arról, hogy le kellene mondanod az édes ízekről.

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást