Amíg az ember nem kerül bele valakinek a cipőjébe, addig sokkal nehezebben látja úgy a világot, ahogy ő. Ez minden egyes élethelyzetre, szituációra, vagy éppen pozícióra igaz. Még azok is, akiknek magas az EQ-juk, problémával nézhetnek szembe, ha teljesen új körülményekkel szembesülnek – hát még azok, akik nem. Húszas éveim elején dolgoztam pár évet vendéglátásban, de leginkább csak hétvégente, így sokkal könnyebben tudtam élvezni ezt a feladatot, mintha minden nap, vagy minden másnap be kellett volna mennem. Úgy gondolom, korábban is illedelmes voltam a vendéglátóhelyeken, de a tapasztalat után még inkább az lettem.
2/5 A felszolgáló csak a kiszolgálásért felel
Nem a felszolgáló tehet arról, hogy sikerült az adott fogás. Sőt, hidd el, sokszor rendkívül kellemetlen feladat kivinni valami olyat, ami nem kiemelkedő. A szakács a kritikából gyakran semmit sem hall, de legalábbis nem kell illedelmesen végighallgatnia, míg a felszolgálóról ennek ellenkezője mondható el. Neki készségesen és kedvesen kell rendeznie a felmerülő problémákat – egy nap többször.
Biztos, hogy vannak köztük jogos, negatív értékelések, de magam is tapasztaltam: vannak olyan vendégek, akiknek egyszerűen semmi nem jó. Van rá mód, hogy az étel cseréjét kérd, hogy őszintén elmondd, ha nem ízlett, de valójában a felszolgálónak vajmi kevés köze van ahhoz, mi történik a konyhán. Úgyhogy sem a minősíthetetlen beszéd, sem a borravaló elkobzása nem megoldás az eredeti problémára.
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!