Életmód / Táplálkozás

Ezekre figyelj a gyorsétteremben, hogy ne szabotáld a diétádat

Ezekre figyelj a gyorsétteremben, hogy ne szabotáld a diétádat

Nem csak az előre főzésről és a dobozolásról kell szólnia a diétának, és arról sem, hogy kizárólag fitt kaját áruló éttermekbe járj. A gyorsétkezdékban is megtalálhatod a számodra megfelelő ételeket, csak ügyesen kell rendelned. Ehhez adunk most egy kis útmutatót – ugyan valószínűleg egyik fogás sem lesz száz százalékosan diétás, néha ezek is beleférnek egy egészséges étrendbe.

Figyelj oda az összetevőkre!

Nem mindig az a legegészségesebb, ami annak tűnik: a gyorséttermek csirkés salátái általában hizlalóak a különböző öntetek miatt, pedig valószínűleg csípőből ehhez nyúlnál, ha egészséges ebédet akarnál rendelni egy ilyen helyen. Egyébként is aranyszabály, hogy a szószokra, öntetekre érdemes külön odafigyelni, a legtöbb gyorskaja ugyanis itt szalad el nagyon a házi készítésű verzióhoz képest.

Bármit is rendelsz, mindig nézd meg elsőként az összetevőket, és ezek alapján döntsd el, hogy mi az egészségesebb változat – nem kell annyira félni például egy nem teljes kiőrlésű bucitól, mint egy telecukrozott, zsíros öntettől.

Figyelj a köretekre is!

Lehet, hogy egy aranyos salátát veszel olajalapú, viszonylag egészséges öntettel, de ha sült krumplit kérsz mellé, felejtsd el, hogy diétás lenne.

Ne csak azt nézd, hogy a főételed mennyire egészséges, a többi aprósággal ugyanis legalább kétszer annyi üres kalóriát tudsz összeszedni.

Ne gondold, hogy ha már salátát és natúr tortillatekercset eszel, a cukros kóla belefér – nem fér bele, semmilyen körülmények között.

 

Ne idd meg a kalóriákat!

Ha már a kólánál tartunk – figyelj arra, hogy a cukros üdítőkből észrevétlenül összejöhet annyi üres kalória, hogy egész nyugodtan megehettél volna egy óriási hamburgert is helyette.

A száz százalékos narancslében is sok a cukor, az ízesített vizekkel is ez a helyzet, a klasszikus szénsavas üdítőkről pedig ne is beszéljünk.

Ha kávét iszol, kérd sovány tejjel és édesítővel, sőt, ha lehet, inkább a növényi ital (pl. rizs, mandula) mellett tedd le a voksodat.

 

Ne félj változtatni!

Ha valamit szívesen ennél, de csak egy kis változtatással lesz egészséges, ne félj kérdezni – nagy az esélye, hogy simán tudnak egy kicsit módosítani a rendelésen az ízlésed szerint.

Amit nem teljesen fagyasztva, készen kapnak, azon lehet gyúrni, és még az is előfordulhat, hogy teljesen magadra tudsz szabni egy-egy ételt.

Nincs például akadálya annak, hogy ne cserélgethesd a hozzávalókat a tortillatekercsedben vagy a quesadilládban – ezeket általában nem készen kapják a dolgozók, hanem a helyszínen dobják össze.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást