Stílus / Haj

Ezt edd, ha erős, hosszú hajat szeretnél

Ezt edd, ha erős, hosszú hajat szeretnél

Magvak

Az egészséges zsírokat és vitaminokat tartalmazó magfélék nemcsak az izmaidat és a szívedet tartják formában: egy 2015-ös, a Journal of Cosmetic Dermatology tudományos folyóiratban megjelent tanulmány szerint az omega-3 és omega-6 zsírok segítenek megakadályozni a hajhullást, és erősítik a haj szerkezetét.

A magvak, csakúgy, mint például a kókuszolaj is, természetes hidratálók, a fejbőrt is egészségessé teszik, ami kihat a hajhagymákra, majd az egész hajra is.

Zsíros halak

Az olyan diéták, amelyek hirtelen kalóriamegvonással, valamint fehérje- és zsírszegény étrenddel járnak, általában magukkal hozzák a hajhullást is – de ha azt nem, akkor a fénytelen, zsíros, lelapuló hajkoronát biztosan.

A zsíros halak, mint a lazac, a hering, a szardínia vagy a tonhal, a fehérje mellett bőven tartalmaznak omega-3 zsírforrást is, amelynek az előnyeiről az előző pontban írtunk.

Osztriga

Talán meglepő, de az osztriga igazi szuperkaja, ha a hajad egészségéről van szó.

A WHO a vashiányt a világ egyik leggyakoribb tápanyag- és ásványi anyag-hiányának rangsorolja, ami rengeteg kellemetlen mellékhatással, köztük a haj vékonyodásával és hullásával is jár.

Az osztriga azért jobb, mint más vastartalmú élelmiszerek, mert van benne bőven cink is, ami szintén segít megőrizni a haj egészségét, és megelőzi a hajhullást.

Spenót

Szintén a vastartalma miatt szuperkaja a spenót, de nemcsak ezért lehet hasznos a hajproblémákra: bőven tartalmaz ugyanis folsavat, valamint A- és C-vitamint, utóbbi például nélkülözhetetlen a kollagénképzéshez, ami pedig az egészséges haj (és bőr) egyik alapkövetelménye.

Edd rántottába vagy húsételbe sütve, esetleg tedd a turmixodba.

A cikk még nem ért véget! Lapozz egyet ide kattintva >>

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást