Egzotikus gyümölcsök, amiket meg kell kóstolnod

Egzotikus gyümölcsök, amiket meg kell kóstolnod

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Egzotikus gyümölcsök, amiket meg kell kóstolnod

Lehet, hogy még nem is hallottál a világ legfinomabb és legegészségesebb gyümölcseiről. A különleges finomságok szerencsére már a sarki szupermarketben is elérhetőek. Eláruljuk, melyek azok, amiket mindenképpen érdemes megízlelned!

Guava

Lédús, édes és enyhén savanykás – sokan hasonlítják a szamócához és a körtéhez emiatt. Ehető húsa lehet fehér, sárga, rózsaszín vagy piros, illetve létezik magvas és magtalan változata is.
A 6-9 cm átmérőjű, kerek-ovális gyümölcsök rengeteg A- és C-vitamint, káliumot és foszfort rejtenek. Élelmi rostjai segítenek az emésztésben. Pikáns dzsem készíthető belőle.

Passiógyümölcs

Az illatos, tojás alakú, lila, vörös vagy sárga termés – amelyet spanyolul egyébként „kis gránátalmának” hívnak – tele van A- és C-vitaminnal, káliummal és rosttal. Egyetlen darab csupán 16 kalóriát tartalmaz.
Íze a guavára hasonlít. Félbe vágva, magját kikanalazva érdemes fogyasztani. Kiváló salátához, csirkéhez, sertéshúshoz és halhoz is.

Csillaggyümölcs

A karambola viaszos, aranysárga citrusféle. Aromája az alma és a körte sajátos keveréke. Délkelet-ázsiából származik, a C-vitamin tartalom a legnagyobb fegyvere. Mosd meg, szeleteld fel, és edd meg az egészet!
Nem kell meghámoznod vagy kimagoznod. Salátákhoz adagolhatod, illetve fűszerként is használhatod. Oxálsav van benne, ezért vesebetegek számára nem ajánlott a fogyasztása.

Acai bogyó

Brazil esőerdők pálmafáin terem. Az apró, sötét, kerek gyümölcsök leginkább az áfonyára emlékeztetnek, ám hatalmas, emészthetetlen magot rejtenek. Íze a csokoládé és a vadon termű bogyósok keveréke.
Az „áhszáj”-ként ejtendő nevű finomságot szupergyümölcsként is említik a táplálkozástudományi szakértők, mert antioxidánsokban és esszenciális zsírsavakban gazdag.

Mangó

A délkelet-ázsiából származó, tojás alakú gyümölcs színe sárgától a vörösig változhat. Igazi antioxidáns-bomba, bővelkedik A- és C-vitaminban, káliumban és rostban.
Mosd meg, késsel távolítsd el a héját, és élvezd a gazdag, narancsszínű húsát! Frissen, szárítva és fagyasztva is tele van felbecsülhetetlen értékű tápanyagokkal.

Papaya

A körte alakú trópusi finomság Közép-Amerikában őshonos. Puha húsa, és borsszemre emlékeztető, ehető magjai vannak. Általában 15-20 cm hosszú, de akár félméteresre is megnőhet. Elsődleges fegyvere a C-vitamin, a folsav és a kálium.
A benne lévő papain enzim rendkívül hasznos a szervezet számára a fehérjék megemésztéséhez. Frissen és sütve is isteni az íze, citrommal vagy lime-mal tehető pikánsabbá.

Gránátalma

A jellegzetes külsejű antioxidáns-bomba körülbelül akkora, mint egy alma, ám ha kettévágod, már nem sok mindenben emlékeztet névrokonára: mélyvörös ékkőcsoportokként díszelgő magjait fehéres hártyaréteg választja el egymástól. Vigyázat, csak a magja ehető! A fehér hártya annyira kesernyés, hogy ha megízleled, talán az egész gyümölcstől elmegy a kedved.
Magában is finom, de akár joghurtok vagy más desszertek kiegészítője is lehet. A trópusi gyümölcsök könnyű elérhetőségének előnye, hogy kezdeti bizonytalanság esetén akár egy darabot is vásárolhatsz belőlük, így nem kell pénzkidobástól tartanod.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást