A COVID után a fiatalok másként állnak a lakberendezéshez

A COVID után a fiatalok másként állnak a lakberendezéshez

Címlap / Hírek / A COVID után a fiatalok másként állnak a lakberendezéshez

A klasszikusan párizsi megrendezésű Maison & Objet szakkiállítást idén rendhagyó módon digitális konferencia formájában tartották meg. Az esemény feltárta, milyen irányba mozdultak el a fiatalok a COVID hatására.

Az előadásokból egyértelműen látszott, hogy a fiatalabb generációk számára pontosan kirajzolódik egy tisztább, élhetőbb vonal. Ezt olyan kulcsszavak határozzák meg, mint az etikusság és a fenntarthatóság – derült ki a Houzz összefoglaló cikkéből. Az előrejelzések szerint olyan életmód felé mozdul el a világ, aminek központjában a termelés jövőjének megreformálása áll. A karantén ideje alatt viszont teljesen újra gondoltuk  azokat a helyeket is, ahol az átlagosnál több időt töltünk.

Új fogyasztók az internet és az okostelefon korszakában

A vásáron hangsúlyozták a fiatal, Y és Z generációk központi szerepét, hiszen 2025-re az Y generáció (1980-1995) és a Z generáció (1996-2010) képviseli a világ munkaerejének 75 százalékát. Ők lesznek azok, akik erősen befolyásolják majd a vásárlási szokásokat és persze a trendeket. A digitális korszakban felnőtt fiatalok számára nagyon lényeges a képernyő előtt töltött idő, életvitelük szorosan kapcsolódik a digitalizált világhoz, a közösségi oldalakhoz. Ez sok szempontból hátrányos lehet, viszont a lakberendezési stílusokat alapvetően meghatározza.

Nagyon lényeges, hogy ez a generáció az interneten tájékozódik, nem habozik akkor, ha bojkottálni, vagy éppen támogatni kell egy márkát. Számukra nagyon testhezálló az a jövőbeli lakberendezési irányvonal, aminek központjában az eklektika és a kényelmet biztosító bútorok állnak. A mix-and-match elnevezést kapó trend minden pontján jelen van a technika, amit jó adag wellness-életérzéssel, avagy magas fokú komfortérzettel fűszereztek meg a szakértők.

Új igények a belső terekben a pandémia után

Az elmúlt hónapokban olyan érzelmek tolongtak bennünk, mint amilyen a szorongás, az elszigeteltség, a félelem és a zavartság. Ezek több pozitív impulzussal párosultak: ilyenek voltak a hála, az inspiráció, az empátia és a felelősség, amelyek szintén tükröződtek a pandémiára adott kollektív válaszainkban. Ezek az érzelmi igények megjelennek a lakberendezési trendekben is. Leginkább úgy, hogy akadályozzák a negatív érzelmek áramlását, valamint segítenek felkészülni a váratlan helyzetekre. 

Ez már most felfedezhető a piacon: az előadásokból kiderült, hogy a fogyasztók előnyben részesítik a modulárisabb, sokoldalúbb belső tereket, amelyek lehetővé teszik számukra a különböző tevékenységek űzését. Így pl. lehetőséget biztosítanak a munkára éppúgy, mint a játékra, vagy éppen az étkezésre, sportolásra. Hasonlóan fontos lett az emberek számára, hogy megnyugtató, gyógyító belső terek vegyék körül őket. A szakértők szerint egyre inkább azt várjuk, hogy az otthonaink óvják, esetleg javítsák is az egészségünket – erre a célra megfelelőek a különböző levegő és víztisztító készülékek, valamint az antibakteriális munkafelületek.

Egyértelműen kirajzolódik az a trend, amiben mind nagyobb és nagyobb igényünk van arra, hogy belső tereink egyfajta menedékként funkcionáljanak. Nem csak a korábban említett alternatívákkal, hanem akár jobb hangszigeteléssel, pihentetőbb alvással, megbízhatóbb, tartósabb berendezési tárgyakkal.

A cikk a következő oldalon folytatódik. Kattints ide a lapozáshoz >>

VIDEO Üde tavaszi barackos smink

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Oldalak: 1 2

»