A klasszikusan párizsi megrendezésű Maison & Objet szakkiállítást idén rendhagyó módon digitális konferencia formájában tartották meg. Az esemény feltárta, milyen irányba mozdultak el a fiatalok a COVID hatására.
Lelkiismeretes fogyasztás a természetesség jegyében
A világjárványtól eltekintve, egyre többen tudatában vagyunk annak, hogy környezeti válságban élünk. Szeretnénk megőrizni bolygónkat olyan tartós megoldásokkal, amelyek a lehető legkisebb ökológiai lábnyommal járnak. Több lakberendező is hangsúlyozta, hogy az egyszerűbb és etikusabb bútorok, tárgyak, kiegészítők sokkal nagyobb szerephez jutottak az elmúlt időszakban. Új alkotások jelentek meg a piacokon, amiket olyan elkötelezett és lelkiismeretes fogyasztóknak szánnak, akik elhatárolódnak az eldobható termékek tömegtermelésétől.
Az egyszerűséghez, a természethez való visszatérés nagyon fontos lett az elmúlt néhány hónapban. A belső terekben továbbra is nagyrészt a natúr és a földszínek azok, amik kiemelten kedveltek, de népszerűek a növényi motívumok, a fák és az ásványok is. A letisztultabb és rusztikusabb irányba tett törekvések hatására a természetesség mellett a nyers anyagok szépsége került a központba. Ilyenek a különböző szövött anyagok, a fák, a vesszőből, rattanból, tengeri fűből, vagy éppen szalmából készült bútorok és dekorációk. Hasonlóan természetesnek hatnak és legalább ennyire közkedveltek a megmunkált fémek, a színes üvegek, valamint a kerámiából és a kőből készült lakberendezési tárgyak – különösen, ha azok egyediek.
Az etikusság és a fenntarthatóság fontos része, hogy minőségi, sok esetben újrahasznosított tárgyakat vásároljunk az otthonunkba. Az előrejelzések szerint a fogyasztók egyre jobban összpontosítanak arra, hogy esztétikailag csúcsminőségű, de újrahasznosított, vagy újrahasznosítható berendezési tárgyak mellett tegyék le a voksukat. Ahhoz, hogy ez továbbra is működhessen sőt, fejlődhessen, meg kell őrizni azt a trendet, ami már egyébként is népszerű, hiszen most is sokat ötvözik az újat, a modernet a régivel, egyedivel.