Életmód / Lélek

Így készítheted el a saját boldogság-képletedet

Alapvetően kiegyensúlyozott és pozitív embernek tartom magamat, de ahogy bárki másnak, úgy nekem is vannak rossz napjaim. Sokszor elég, ha a kislányom az átlagosnál többször kel az éjszaka folyamán, máris nem tudok olyan türelmes lenni a következő napon. Próbálom ignorálni a családon kívülálló emberek hatását az életemre, de néha nem sikerül, és olyasmin bosszankodom, amin egyáltalán nem kellene. Időnként nem működnek a jól bevált módszerek, és nem tudjuk figyelmen kívül hagyni mások véleményét sem. Ezeken a napokon muszáj kiskaput keresni, ami nálam jellemző módon az edzés szokott lenni. Sokat segít már az, hogy elhagyom a feszültséggel teli környezetet, de a fizikai stressz levezetés – fejhallgatóval és pörgős zenével kiegészítve – nálam tökéletesen működik. Minden edzésről úgy megyek haza, mint aki kicseréltek. Persze jól tudom, nem mindenkinek válik be ez a praktika, több ismerősöm csak szenved, ha sportolnia kell, nemhogy feltöltődjön tőle.

Ezért is van az, hogy nem egyezik meg a boldogság-képletünk: egyszerűen nem ugyanaz tesz boldoggá minket. 

Boldogság mikró és makró szinten

Az életed termelékenységének működtetéséhez az egyik kulcs az, ha tudod magadról, miként tudsz visszazökkenni a megszokott kerékvágásba, hogyan tudsz visszatalálni az egyensúlyodhoz. Nehéz, ha nem is lehetetlen elfordulni a szorongástól, vagy az aktuális boldogtalanságtól.

Olvastad már?  6 jel, hogy szabad szellem vagy, akit nem lehet korlátozni

A saját, egyedi boldogság-képleted a környezeti tényezőid és tevékenységeid egyedülálló keveréke. Érdemes rá úgy gondolnod, mint egyfajta szűrőre, amit a weboldalakon is használsz a keresések során. Szűkítened kell a keresési feltételeidet annak érdekében, hogy a legjobbat hozhasd ki magadból és a napodból egyaránt. A további egyszerűsítés érdekében jó, ha mikró és makró szinten is gondolsz a saját képletedre.

Mikró szinten a napi, rövid, 10-20 perces vagy néhány órás szokások segítenek, makró szinten pedig a jóval nagyobb volumenű dolgok, mint amilyen a munkahelyed, vagy éppen a párkapcsolatod rendezettsége.

simonapilolla/istockphoto.com

Mit is jelent ez a valóságban?

A boldogság-képleted elemeit nem csak mikró és makró szempontok alapján bonthatod fel, még tovább szűkítheted három szinten a találatokat. Először is szükséged van olyan elemekre, amik érzelmileg és spirituálisan töltenek fel. Aztán kellenek még olyanok is, amik a fizikumodra bírnak pozitív hatással, valamint olyanokra is, amik a szociális életedet teszik kiegyensúlyozottá. 

Lássuk először, ez a halmaz hogyan működik akkor, ha a rövid tevékenységeket, azaz a mikró szempontokat vizsgáljuk! Érzelmileg és spirituálisan is feltölthet az olvasás, a meditáció, vagy éppen az, ha a szokásos ütemben tudsz haladni a reggeli rutinoddal. A fizikumodat feltöltheti a szabadban tett séta, az edzés, míg a szociális igényeidet kielégítheti egy tartalmas beszélgetés a barátnőddel, egy randevú a szerelmeddel, vagy egy közös program a családoddal.

Olvastad már?  Jó kibeszélni másokat? Pszhichológiai szempontból emiatt pletykálunk

Makró szinten érzelmileg és spirituálisan az tud boldoggá tenni, ha olyan helyen élsz, ami megnyugvást, állandó örömforrást jelent számodra, de ide tartozik az is, ha tartalmas, kreatív projekteken dolgozhatsz. A fizikumodnak segít, ha ki tudod aludni magadat, valamint, ha rendszeresen tápláló, egészséges ételeket fogyasztasz. A szociális igényeidet pedig sok egyéb mellett azzal elégítheted ki, ha gyakran tudsz nyaralni, kulturális- és sporteseményeken, valamint összejöveteleken veszel részt.

A cikk a következő oldalon folytatódik. Kattints ide a lapozáshoz >>

Oldalak: 1 2