Életmód / Család

Bevált tippek a terhesség alatti vizesedés ellen

Terhes nő

Cipők

Nyaralás alatt egyébként sem jellemző a kényelmetlen lábbeli, de ha hajlamosak vagyunk a vizesedésre, akkor különösen fontos, hogy lapos sarkú, kényelmes cipőt hordjunk. Ha tehetjük, minél többet legyünk nyitott cipőben, hogy a lábunk szellőzése is megoldott legyen!

Séta

A séta elméletileg ideális mozgásforma a kismamáknak, de a melegben azért érdemes vigyázni vele. Ne vállalkozzunk hosszú sétákra és időről időre álljunk meg, vagy ha az a kényelmes, akkor üljünk le néhány percre és polcoljuk fel a fáradt lábainkat.

Ülés

Bizony még egy ilyen egyszerű dolog, mint az egy helyben ülés is fokozhatja a vizesedés okozta panaszokat. Törekedjünk ezért arra, hogy lehetőleg keveset üljünk egy helyben, inkább néhányszor álljunk fel egy-egy percre. Figyeljünk, hogy a lábaink ne lógjanak, inkább tegyük fel őket egy másik székre!

Lábtorna

Néhány alapgyakorlattal sokat segíthetünk az elnehezült és sajgó lábainknak. Ha sokat kell egy helyben lennünk, akkor különösen fontos, hogy csak néhányszor a lábfejünkkel pipáljunk és spicceljünk. Ez megmozgatja az egész lábfejet és lábszárt is, és a lábunk nem fog annyira bedagadni, mint egyébként.

Olvastad már?  Magas húgysavszint? A 7 leghatékonyabb táplálkozási tipp

Masszázs

Terhesen nagyon óvatosan kell a masszázsokat alkalmazni, de néhány gyengéd, inkább simításra emlékeztető mozdulat nem árthat. A lábfejünket simítsuk át, mozgassuk meg a lábujjakat minkét irányban, kicsit nyomogassuk meg a talpunkat, és alulról felfelé simítsuk át a lábszárunkat is.

A cikk még nem ért véget! Lapozz egyet ide kattintva >>

Oldalak: 1 2